ACO Spotless-serien

ACO Spotless-serien står på min inköpslista för ansiktsprodukter när mina andra tar slut. Hela serien jobbar mot fet och finnig hy, och jag har inget emot att bli av med de envisa finnarna! Dessutom är ju ACO ett budgetmärke, så man behöver inte lägga ner en förmögenhet på rengöring.
 
Den innehåller (från vänster):
- Cover Stick
- Daily Moisturiser
- Daily Purifying Toner
- Daily Face Wash
- 2 in 1 Mud Cleanser/Mask
- Blemish Treating Moisturiser
- Overnight Spot Treatment
 
Daily Face Wash har jag redan provat, och den var helt okej. Dock var det ett tag sen jag testade den, så den kanske jag ska ge en till chans. Blemish Treating Moisturiser använder jag faktiskt nu, och kanske att det kommer en recension nån gång i framtiden.
 
Här är de jag är mest nyfiken på:
 
 
mud-cleanser-two
ACO Spotless 2 in 1 Mud Cleanser/Mask kan man använda både som ler- och scrubtvätt och som mask. Den rengör porerna på djupet och tar bort smuts. Precis som de andra produkterna i serien, så passar den extra bra till oren och finnig hy eftersom att den förebygger orenheter.
 
Ca 69 kr / 150 ml
 
 
 
daily_purifying_toner
 
ACO Spotless Daily Purifying Toner är ett ansiktsvatten som tar bort döda hudceller, öppnar upp porerna och tar bort överflödigt fett. Tydligen funkar det också väldigt bra på rygg och bröst, där man ofta kan få en del finnar.  Dessutom är det oparfymerat, så att det inte irriterar huden.
 
Ca 49 kr / 200 ml
 
 
daily_moisturiser
Ansiktskrämen i serien, ACO Spotless Daily Moisturiser, är en blandning mellan en kräm och en gel. Den är fettfri och avlägsnar, precis som ansiktsvattnet, överflödigt fett. Den är oparfymerad och ska lämna huden matt. Just att huden ska bli matt när man använder den gjorde mig extra intresserad, eftersom jag tyvärr lätt blir ganska glansig i fejset.
 
Ca 62 kr / 60 ml
 
 
Så för alla er som har finnig hy kanske ACO Spotless-serien är något att testa? Själv tänker jag definitivt prova delar ur den när jag får tid för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0