Försöker igen...

Jag har inte riktigt kommit överens med The Body Shop Beautifying Oil än, jag har liksom inte känt att jag hittat nåt användningsområde den är perfekt till. Jag hade den i ansiktet där den funkade helt okej förut, men nu får jag ju inte använda såna ansiktsprodukter tyvärr. I håret blir det mest fettigt om man tar normal mängd, och om man tar för lite så märker man ingen skillnad. 
Använde den också till kroppen, men tyckte nästan det vart torrt vid appliceringen, kände ingen återfuktning. Visserligen är det en torrolja, men jag tror jag tog för lite. 
 
Nu har jag försökt börja använda den mer igen, och jag använde den på händerna och fötterna en natt, och det funkade bra. Sen tog jag också ganska mycket olja på benen när jag hade rakat dom och då blev det jättemjukt! Så jag tror inte hoppet är slut, även om jag kanske inte tyckte att oljan funkade inom riktigt alla områden den sägs göra.
 
Har ni provat den? I så fall, vad tycker ni om den?
 

Kommentarer
Postat av: Ebba :)

Jag älskar min och använder den i ansiktet ganska ofta men jag är ju typ extremt torr så för andra blir den kanske lite väl fet men på vintern kan den säkert vara bra på vissa ställen :)

Svar: Ja, egentligen är det ju inget fel på själva oljan, jag vet bara inte riktigt hur jag ska använda den. Som du säger så är det nog mer värt att köpa den om man är rätt så torr. :-)
BeautyBySoffy

2013-08-12 @ 18:08:30
Postat av: Sarah

Andra bra oljor som jag använder till ansiktet är en mix av aprikoskärnolja och gurkörtsolja som jag köper från www.lenaturel.se. Det finns andra oljor som är anpassat för olika hudtyper så dessa funkar bäst för min torra hud. De innehåller inga parabener eller konserveringsmedel vilket är bäst :) Jättebra saker, fick tipset av min vän och nu köper jag allt därifrån :)

Svar: Aha vad kul att du har hittat nåt som funkar bra! :) Jag kan ju inte använda oljan i ansiktet, utan nu står den mest på hyllan utan att användas tyvärr :/ Men man kan ju blanda den med t.ex. en body lotion för att få ännu mer återfuktning. :)
BeautyBySoffy

2013-09-13 @ 12:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0