I min strandväska

 
Bara för att det är augusti så betyder det inte att sommaren är slut! Det finns många fler tillfällen att sola och bada, och här tänkte jag visa saker som är bra att ha med sig och använda på stranden (eller efteråt).
 
1. Victoria's Secret Sheer Love Fragrance Mist, ca 150 kr
Att använda en body mist istället för parfym på sommaren är perfekt, då får du inga solfläckar! Doften Sheer Love luktar riktigt somrigt och sött, en av mina favoriter just nu!
 
2. The Body Shop Peppermint Cooling Foot Spray, 100 kr (för fullstorlek)
När man går runt i skor, kanske på väg till stranden, och det är riktigt varmt kan fötterna lätt bli svettiga och äckliga. Spraya då bara på en fotspray med fräsch doft som kyler ner fötterna!
 
3. Maybelline Color Tattoo 35 On And On Bronze, 99 kr
Känner du att du vill ha lite smink även fast du ska bada, så satsa på en snygg krämskugga som håller i vattnet.
 
4. Hawaiian Tropic Silk Hydration Protective Sun Lotion SPF 15, ca 109 kr
Det viktigaste på sommaren: solkräm! Glöm inte att smörja in dig! Jag älskar min från Hawaiian Tropic, den luktar tropiskt och gott. Skulle dock vilja ha en högre SPF, får köpas nästa gång.
 
5. Deborah Milano Red Lipstick 1 SPF 15, ca 99 kr
Läppstift är jättefint att ha även på sommaren, och det bästa är om det har SPF. Det här har SPF 15, jättebra!
 
6. Hawaiian Tropic After Sun Moisturising Lotion, 85 kr
En after sun är super om du vill lugna ner bränd hud, återfukta och få brännan att hålla bättre!
 
7. Maxfactor False Lash Effect Waterproof, ca 175 kr
Alla vill väl ha långa fransar även i vattnet? Åtminstone vill jag det, och jag fullkomligt älskar den här mascaran! Den ger längd och volym och är väldigt vattenfast, brukar använda den även när jag inte ska bada haha!
 
8. Försvarets Hudsalva Sol SPF 30, 49 kr
Många glömmer att smörja in läpparna på sommaren även fast det är så viktigt. Det här från Försvaret använder jag hela tiden, det återfuktar och skyddar.
 
9. The Body Shop Sweet Lemon Hand Cleanse Gel, 55 kr
Oftast har man kanske inte tillgång till vatten (ja, havsvatten så klart, men sötvatten) och tvål när man är på stranden, och man kanske vill tvätta av överflödig solkräm på händerna när man har smort in sig. Då är det perfekt med en handsprit som man bara kan plocka fram ur väskan!
 
10. Hotmakeup Mulit Eyeliner/Mascara, 49 kr
Som sagt, vill du sminka dig även på sommaren, så är det smart med vattenfast smink. Den här rosa eyelinern är vattenfast och sitter som berget.
 
11. Toni & Guy Sea Salt Texturising Spray, 125 kr (för fullstorlek)
Ja, okej, man får lätt saltvattenhår när man badar i saltvatten. Men om du ska till stranden utan att bada (?) eller är på land och vill se lite strandrufsig ut så är en saltvattenspray att rekommendera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0