Recension: The Body Shop Camomile Gentle Eye Make-Up Remover

Jag fick den här eye make-up removern i min TBS-kalender i vintras, och nu är den slut. Den tar bort vanlig mascara och ögonskugga helt okej, men vattenfast fixar den inte. Det lovar den heller inte, så det dömer jag inte. Dock så tycker jag inte den tar bort en hel eyeliner särskilt bra heller, där får man ta till någon annan produkt. 
Jag upplever liksom att man får gnugga mer med den här än med andra removers som man bara kan dra bort sminket med.
 
Så beroende på hur mycket smink du använder så funkar den lite olika, men jag skulle ändå säga att den inte är så bra på att få bort allt smink.
 
Sen kommer vi till det mest irriterande av allt, och det är att den svider som in i bomben även fast den heter Gentle Eye Make-Up Remover. Den är väldigt stark och den doftar mycket, och får man in lite i ögat gör det väldigt ont. Jag försökte några gånger göra om min eyeliner-vinge, och då var jag tvungen att använda den här för att ta bort själva ving-delen och börja om. Efter att ha använt den på samma ställe kanske tre gånger, så var min hud helt röd och det sved och kliade. Tycker verkligen inte den lever upp till sitt namn om man säger så!
 
Jag skulle verkligen inte rekommendera den här eftersom den svider så mycket, och inte är något speciellt vad gäller själva sminkborttagningen. Samtidigt så funkar den ändå helt okej till att ta bort enklare smink, så tack vare det blir det inte sämsta betyg.
 
2 av 5 poäng
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Hjälmeby

Så tråkigt när man inte är nöjd med produkter! :/

Svar: Ja, visst är det? Men då vet man ju ändå att man inte ska köpa om dom :)
BeautyBySoffy

2013-08-26 @ 09:44:17
URL: http://omdubarakundese.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Min sved också :(

Svar: Gjorde den det? Tycker faktiskt inte den är så bra... :(
BeautyBySoffy

2013-08-26 @ 21:30:12
URL: http://www.brownsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0