Månadens favoriter: December

Bilden blev inte den bästa, men ni ser nog förhoppningsvis ändå.
 
Jag tänkte börja med att visa Månadens Favoriter här på bloggen, och denna månad har jag ganska många (för att vara jag). De flesta kommer ni nog känna igen eftersom jag har pratat en del om dom. Det är rätt så blandat; bland annat hårvård, doft och smink.
 
Maxfactor Masterpiece Max Mascara

Den här mascaran har jag haft ganska länge, men jag återupptäckte den när jag hjälpte en kompis att hitta en ny mascara. Då kom jag på att den här ju var bra, och rekommenderade den. Sen dess har jag i princip bara använt den här mascaran; den har en lagom stor borste som gör det lätt att komma åt alla fransar. Jag tycker resultatet blir jämnt och fint, och man får fin längd och separation, och volymen man kan bygga upp ännu mer med flera lager.
 
MAC Riri Hearts MAC Pleasure Bomb Matte Lipstick

Det här jättefina läppstiftet har jag redan pratat om så mycket, men självklart måste det finnas med på mina favoriter! Jag har inte använt det så jättemycket egentligen eftersom jag inte brukar ha färgstarka läppar så ofta, men det är verkligen en superfin färg. Dessutom är stiftet smalare än de vanliga MAC-stiften så det gör det lättare att applicera. Och hållbarheten, herregud! Om en hel dag, med måltid, går utan att man behöver bättra på det, då behöver jag inte säga så mycket mer va!?
 
Escada Cherry In The Air

Trots att jag den här månaden har försökt att använda mina andra parfymer så har jag alltid återgått till den här. Det är liksom den jag sträcker mig efter. Den luktar så fruktigt och sött och gott, och passar inte alls bara på sommaren som jag trodde den skulle göra. Tvärtom har den ett djup i sig som passar perfekt nu på vintern!
 
MAC Stroke Of Midnight Eyes Warm 

Den fina MAC-paletten jag fick från pappa har jag faktiskt använt i princip varje dag sen jag fick den! Brynfärgerna passar mig bra när jag blandar dom, och den ljusaste skuggan har jag använt som highlighter under brynet och i ögonvrån. Den bruna färgen har jag haft i globlinjen, och ååh vad fin den är! Älskar penseln man får med också, den till ögonbrynen är tät och bra, och den andra är lite fluffig och jättemjuk.
 
Proffesional Hair Care Hair Repair Silk Serum

Det här hårserumet har jag lånat av mamma hela månaden, men nu fick jag ju ett eget i julklapp så nu behöver jag inte sno hennes längre. Tillsammans med hårinpackningen från Goldwell gör den mitt hår jättemjukt och lent i flera dagar. Lukten på den här är lite konstig dock, lite som citrusdoftande diskmedel, men man vänjer sig och jag tycker ändå det luktar rätt gott.
 
Goldwell Dualsenses Color Extra Rich 60 sec Treatment

Jag har verkligen älskat den här hårinpackningen länge nu, flera månader. Jag fick den i en glossybox för länge sen, och jag har fortfarande en del kvar! Otroligt dryg produkt! Den luktar bärigt och gott, och gör håret lent. Det bästa är att man bara ska ha det i håret i en minut, och det är såå skönt för man sparar jättemycket tid. En riktig favorit som jag kanske köper snart igen!
 
Burt's Bees Beeswax Lip Balm

Det här läppsylet skrev jag ett inlägg om här och sa att det var en stor favorit, så självklart ska det vara med i även det här inlägget. Det luktar fräscht av mint och sticker lite på läpparna vilket jag tycker jättemycket om. Efteråt blir läpparna verkligen supermjuka och sköna. Det här har jag alltid med mig, och använder flera gånger per dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0