Månadens Tomma: December

Här kommer Månadens Tomma för december månad, och jag har varit såå dålig på att göra de här inläggen! Senaste var i juli tror jag, haha! Men nu ska jag försöka göra dem varje månad, för nu har jag samlat på mig riktigt många produkter, kommer därför inte skriva så mycket om varje:
 
Ansikte:
 
1. Neostrata Clarifying Facial Cleanser

Har faktiskt gjort slut på två såna här, men bara en fick vara med på bild. Kan inte säga så mycket om Neostrata-produkterna enskilt, men tillsammans har de gjort stor positiv skillnad på min hy. Antar att rengöringen hade ganska stor inverkan, för när jag bytte ut bara den blev min hy lite sämre. Dock blir man ganska uttorkad av den här, men det blir bra när man tar fuktkräm.
 
2. Neostrata Sheer Hydration 

Väldigt bra dagkräm! Ganska tunn, men ändå skönt återfuktande. Den har SPF 15 och pumpflaska, vilket är riktigt bra.
 
3. Neostrata Ultra Smoothing Cream
 
Nattkrämen känns konstigt nog inte lika återfuktande som dagkrämen, men det fungerar. Huden kan svida lite, men alla Neostrata-produkter är lite svidande/uttorkande och det är antagligen för att de ska få bort finnar. Eftersom min hy har blivit så fin så kan jag faktiskt inte klaga på om det svider lite ibland. (Har gjort slut på en sån här kräm i provstorlek också.)
 
4. Yves Rocher Hydra Végétal Gel Crème Hydration

Den här krämen har jag bara använt på halsen, eftersom jag använde endast Neostrata i ansiktet, så kan inte säga att jag har sett någon stor skillnad direkt. Men jag tycker det är en riktigt skön och återfuktande kräm som luktar superfräscht!
 
5. Vichy Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes

Det här är en liten provstorlek, så inte heller här kunde jag märka nån radikal förändring. Men jag tyckte det kändes som att krämen återfuktade området kring ögonen, och jag upplevde faktiskt att hyn blev lite jämnare (vet dock inte om det var inbillning).
 
6. Leo Duac

Älskar den här krämen! Man använder den på hela områden där man har akneproblem, en gång per dag. Tycker den torkar ut finnarna väldigt bra, men man ska vara försiktig eftersom det är en väldigt stark kräm.
 
Jag har skrivit om Neostrata-produkterna här, och om Duac här.
 
 
Kropp:
 
1. Dr. Bronner's Magic Soap

Riktigt bra tvål som passar bra i duschen, men ännu bättre som penselrengöring! Borstar och penslar blir verkligen helt rena, och det krävs inte mycket produkt. Väldigt dryg, bra och godluktande helt enkelt.
 
2. Barnängen Essentials Naturlig & Mjuk 24h Deo Antiperspirant

Den här deon har jag haft jättelänge, jag har hellre använt sprutdeos så denna har tyvärr legat orörd ganska mycket. Men nu tog jag tag i det och använde upp den, och den är egentligen en rätt bra deo, bara det att jag föredrar sprutdeos. Luktar fräscht och är billig.
 
3. The Body Shop Almond Hand & Nail Butter

Lite ledsen över att den här tog slut, även fast jag ju vill börja använda andra handkrämer. Eftersom det är ett "handsmör" så är det väldigt tjockt, och tar man för mycket så tar det ett tag för den att sjunka in i huden, men det är det värt för man för såå mjuka händer! Dessutom är den vårdande för naglarna vilket är ett plus!
 
4. Rexona Women 48h Active Anti- Transpirant

Riktigt bra deo! Som jag sa så älskar jag sprutdeos, och den här luktar gott och håller mig fräsch hela dagen. Liite dåligt att den inte har ett lock bara, men ändå skönt.
 
Makeup/Parfym/Hår:
 
1. L'Oréal Paris Eye & Lip Make-Up Remover

Nu var det faktiskt ganska länge sen jag använde den här, men den var skonsam och bra. Något jobbigt med oljan bara, det blir så himla flottigt, och att det var svårt att hälla ut den på en bomullspad eftersom formen är så platt däruppe. Annars bra!
 
2. The Body Shop Super Volume Mascara

En helt okej mascara, ingen jag kommer köpa om men den är helt klart användbar. Man får mer volym än längd, så är det det man är ute efter så kan den vara bra men jag vill gärna ha lite mer längd.
 
3. Uniq One All In One Hair Treatment

Den här var det också otroligt länge sen jag använde, förstår inte varför jag sparade den? Jaja, jag har för mig att den var bra, gjorde mitt hår mjukare. Luktar väldigt gott i alla fall!
 
4. Mexx Energizing Woman

Denna parfym är väldigt god, jag använde det sista idag. Det är en fräsch, lite intensivare doft som är mer åt det pigga, fräscha hållet än det söta. 
 
5. Puma Sync Woman

Pumas Sync-doft är också mer sportigt fräsch, men jag vet inte om jag kanske tröttnade på den eller om det var för att jag använde deon i serien ett tag, för jag tyckte efter ett tag att den luktade lite underligt. Haha, jag kanske kopplade ihop den med träning och så på grund av deon, eller så är det helt enkelt en underton i den jag inte gillar. Men den är fräsch egentligen, kommer nog inte köpa om den bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0