Vilken concealer?

 
Börjar (nästan) få slut på concealer i sminkskåpen, och jag har såklart redan börjat fundera på vad jag ska köpa för någon när det tar slut. Jag har egentligen aldrig haft någon riktigt bra concealer, utan bara sådana man får med tidningar. Det känns som det börjar bli dags för någon som täcker ordentligt. Jag har funderat på tre olika:
 
Concealern från Make Up Store, Cover All Mix, funderar jag lite grann på. Dock är den ganska dyr, nästan 300 spänn. Haha, jag vet inte ens riktigt varför jag funderar på den... Den är ju en storsäljare, och det känns som att MUS's smink är bra. Kanske kan man nån gång satsa på något lite dyrare för att få något av riktigt bra kvalitet?
 
 
Viva la Divas concealer, 3 in 1 concealer, är väl ganska lik MUS's concealer egentligen, men denna till ett mycket bättre pris. Den kostar cirka 80 kr. Jag har läst att den här är lika bra som Cover All Mix, så den här kanske är mer värd att köpa?
 
 
Den tredje concealern jag tycker verkar bra är Art Deco Camouflage Cream. Denna har jag faktiskt provat några gånger. Min mamma har en sån, och de få gångerna jag har testat den har den täckt väldigt bra. Har dock inte hållit koll på hur länge den har suttit bra. Jag är inte säker på priset för denna, men den är antagligen inte jättebillig eftersom den inte går att köpa i de vanliga butikerna, utan måste handlas på vissa salonger.
 
 
Den fjärde och sista concealern som gjort mig intresserad är Wet n Wild Cover All Concealer. En av mina kompisar, Linnea, har den här och hon verkar tycka att den är bra. Den har bra färger som man kan mixa med, precis som MUS's och Viva la Divas. Jag tyckte i och för sig att den såg lite glansig ut, och mer glansig än jag redan är vill jag inte bli. Den är väldigt billig, kostar runt 50 kr tror jag, så det är nog ett bra budgetalternativ.
 
Har ni provat någon/några av dessa concealers? Vilken skulle ni i så fall tipsa mig om?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag fick den från MUS i julklapp och hittils är den helt fantastisk! Smälter ihop jättebra med huden och jag tycker inte man behöver ha foundation eller puder på för att det ska se bra ut :)

Svar: Det låter ju jättebra, men frågan är om den från Viva la Diva ändå är i princip lika bra? Jag får fundera på det där ett tag till tror jag! ;)
BeautyBySoffy

2013-01-03 @ 20:23:50
Postat av: Elin

Jag har Wet n Wild's concealer, och jag tycker inte att den är så bra... Jag tycker att den är lite för hård och i alla fall jag behöver ha puder för att det inte ska bli glansigt... Jag tycker MUS's verkar bra :)

Svar: Okej, ja jag tyckte att den såg lite glansig ut... Men jag kanske ska kolla in MUS's lite noggrannare då? :)
BeautyBySoffy

2013-01-08 @ 19:29:59
URL: http://nailstyle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0