Recension: e.l.f. Stipple Brush

e.l.f. Studio Stipple Brush ca 37 kr i webbshopen.
 
Jag köpte min stipple brush i Karlshamn för några veckor sedan, och gjorde ett inköpsinlägg om det här. (Betalade 45 kr för den.) Sedan dess har jag använt den när jag applicerar foundation. Jag tycker den känns mjuk och skön, dock kanske lite för mjuk? Jag vet faktiskt inte riktigt hur en stipple brush ska vara, jag har aldrig haft en förut. I alla fall känns den skonsam mot huden. Jag antar att själva grejen med denna sorts borste är att man inte ska dra in foundationen i huden, som man gör med en platt pensel. Man ska nog snarare försöka buffa in den för att hyn inte ska bli irriterad. Det är nog ungefär som att man inte ska dra med handduken i ansiktet, utan dutta.
 
I alla fall, en stipple brush är väl kanske inte jättenödvändigt om du har något annat att applicera med, men jag skulle ändå rekommendera denna. Det känns lite mer "exklusivt" att sminka sig med den än med en pensel, haha. Foundationen kommer in mer i huden istället för att lägga sig som ett kakigt lager utanpå. Vad jag ser så ser resultatet jämnare ut med denna borste, jag tror att det beror på att man kommer åt bättre i alla vrår tack vare alla strån, att man kommer åt till exempel vid näsvingarna och så. 
 
Det tar en liten stund att få in all foundation i huden eftersom borsten är så mjuk, och jag vet inte exakt hur mjuk eller hård den ska vara, den här är ganska gles mellan stråna men jag gillar känslan och resultatet. Den känns len och skön att jobba med, och den är väldigt enkel att tvätta ren. Den är vit mot topparna och där kan det lätt bli en lite brun-orange färg av foundationen, men när man tvättar av den med tvål och vatten blir den som ny igen! Gillar den här mycket och kommer fortsätta använda den ofta!
 
5 av 5 poäng
 
 

Kommentarer
Postat av: Nea

Jag har funderat på att köpa den borsten och du verkar ju tycka den är bra så jag kanske ska ta och göra en beställning :)

Svar: Ja gör det! :-)
BeautyBySoffy

2013-07-23 @ 14:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0