Nya hårfavoriter

Nu har jag två nya hårfavoriter! Efter att jag inte får använda ansiktsprodukter längre (på grund av min akne-serie), så har jag intresserat mig mer för hårprodukter. Tycker fortfarande om hudvård mer än hårvård, men jag älskar när håret är fint, mjukt och glansigt. Här är produkterna jag tycker extra mycket om just nu:
 
phc Hair Repair Silk Serum: Det här är min mammas hårserum egentligen, och jag har bara använt det en gång än så länge, men det kommer bli flera! Det är för torrt och skadat hår och har solskydd. Det är ett leave-in serum, och det ska återfukta och göra håret mjukt och glansigt. Jag tycker verkligen att det funkar! Glans är väl ganska svårt att se efter en gång, men mjukheten känner jag verkligen. Mitt hår är jättelent och jag har gått runt och känt på det hela dagen. Luktar fräscht av citrus också. Älskar't!
 
Pris: 90 kr. Finns bl.a. på Kicks och Åhléns.
 
Maria Nila Curl Gunk: Det här har vi haft hemma ganska länge, men jag hittade det inte förrän typ förra veckan, haha. Det luktar supergott och sött, och gör verkligen vad det ska. Det är alltså en stylingprodukt som framhäver lockarna i håret. Jag vet inte hur det funkar om man har platt hår naturligt men på mig, som har självlockigt hår, funkar det superbra. Jag har testat att använda det precis när jag har duschat, innan jag fönat det, och då funkar det som bäst. Lockarna blir framhävda och jättefina. Om man använder det till exempel på kvällen, utan att föna håret, så är det lite lockigt dagen efter men det blir inte samma snygga fall på håret.
 
Pris: ca 160 kr. Finns på olika nätbutiker och hos vissa frisörer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0