Exuviance Foundation Review & Recension

Som vissa av er kanske kommer ihåg så använder jag en särskild ansiktsserie som kräver att jag bara använder den här foundationen, Exuviance Skin Caring Foundation, och inget annat i ansiktet. Idag tänkte jag visa er hur den funkar och vad jag tycker om den, så här kommer lite före-efter-bilder:
 
Jag älskar den här foundationen, den är så bra! Den täcker ordentligt och ger ett jämnt och fint resultat. Som jag sa så får jag ju inte använda nåt annat i ansiktet, så först var jag lite orolig över att inte kunna använda puder. Dock insåg jag lite senare att det inte behövs, ansiktet får en matt finish och blir inte alls sådär oljigt och glansigt som vissa foundations kan göra det. Efter en hel dag är jag heller inte så glansig, inte så att jag måste använda puder. 
 
Jag har ju haft väldigt dålig hy, men med den här foundationen på så tänker jag inte på det, utan jag tycker att min hy ser riktigt fin ut när jag använder den. Dessutom innehåller den SPF 15 vilket är väldigt bra, särskilt då jag inte ska använda vanliga solkrämer eller så i ansiktet. 
 
Enda nackdelen är att den är ganska dyr, ca 400 kr, men medan jag använder Neostrata-serien så tycker jag att det är värt det. Dock kommer jag nog inte köpa denna när jag slutar med Neostrata, då jag inte måste använda den här, utan då blir det nog någon lite billigare variant. Trots det tvivlar jag inte på att jag nån gång kommer köpa om den här, helt klart en superbra foundation!
 
Insåg att det blev lite som en recension, så jag kan lika gärna sätta poäng på den!
 
 
 
5 av 5 poäng
 
 

Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Den verkar riktigt bra! Resultatet ser jämnt och fint ut :)

Svar: Det är den, älskar hur resultatet blir. Kan verkligen rekommendera den! :)
BeautyBySoffy

2013-10-30 @ 13:25:11
URL: http://beautybym.se
Postat av: loa

hej! Vilken nyans har du på denna ? Blev så fint!

Svar: Tack!! :) Det är färgen True Beige :)
BeautyBySoffy

2013-12-13 @ 11:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0