Recension: Isadora Big Bold Mascara

Isadora Big Bold Mascara, ca 149 kr
 
 
Med två lager.
 
Nu tänkte jag recensera en mascara, nämligen Isadora Big Bold Mascara, som jag vann för ett tag sen och nu har hunnit testa ordentligt!
 
Jag tycker om den väldigt mycket, och det är oftast den jag sträcker mig efter när jag sminkar mig. Dock oftast när jag har mycket tid på mig, man får vara ganska så noga med den för att det ska bli snyggt. Anledningen är att borsten är så stor och tjock, vilket gör det lite svårt att komma åt. Konstigt nog tycker jag att den separerar fransarna bra trots borsten, och resultatet blir jämna, långa, tjocka och följsamma fransar. Med vissa mascaror spretar ögonfransarna åt alla möjliga håll, men med denna lägger de sig snyggt.
 
Jag älskar att man kan få en ganska dramatisk volym med denna, men även långa fransar. När jag använder Big Bold behöver jag inte komplettera med någon annan mascara för att få ett resultat jag är nöjd med. 
 
På den negativa fronten har vi att borsten är ganska klumpig, men jag tycker att man vänjer sig. Den är kanske inte optimal att måla underfransarna med, men då får man använda en annan mascara till det. En annan dålig sak är att den tyvärr, tyvärr kladdar av sig på brynbenet. Extremt sorgligt med en så bra mascara! Enligt mig är det ganska mycket kladd också; det syns att det är något svart på brynbenet, och det vill man ju inte ha. Under ögonen tycker jag dock inte den fäller. 
 
Totalt sett är det en riktigt bra mascara som jag gärna använder, men kladdet drar ner betyget en del. På grund av just det vet jag faktiskt inte om jag kommer köpa om denna trots att jag gillar resultatet så mycket.
 
 
 
4 av 5 poäng, supersnyggt resultat men lite för mycket kladd!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0