Essie Quick-e Drying Drops

För ett tag sedan köpte jag Essies ganska nya Quick-e Drying Drops, som ska försegla manikyren på ett kick och ge glans. De genomskinliga dropparna ska också skydda nageln mot stötningar och därmed antar jag också få manikyren att hålla längre.
 
Jag läste om den här produkten i en tidning och blev sjuukt nyfiken på att testa! Jag har faktiskt inte målat naglarna på länge på grund av den anledningen att jag tycker det tar för lång tid för lacket att torka. Jag hatar när man river upp ett halvtorkat nagellack och måste måla om, usch! Därför tänkte jag att detta skulle vara perfekt för mig, och vad jag har provat än så länge så känns dropparna helt okej. Lacket torkar inte helt på direkten, men det kanske man inte kan förvänta sig. Det torkar i alla fall mycket snabbare än det skulle gjort utan dem!
 
Dock tycker jag inte hållbarheten är något bra (utan annat topplack över), redan efter en dag eller två börjar lacket försvinna längst ut, tyvärr rätt mycket också. Denna produkt utger sig inte för att vara ett superhållbart överlack, men säger ändå att det ska skydda nageln från stötningar. Det stör mig lite grann att det alltså inte funkar. 
 
Om jag kommer köpa om produkten eller inte vet jag inte än, jag är lite delad i min åsikt, men det lär jag märka när den här flaskan tar slut!
 
Essie Quick-e Drying Drops kostar 145 kr. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0