Contouring!

Jag har ganska precis upptäckt hur kul det är med contouring och bronzing! Jag har inte så mycket bronzers och borstar som passar till contouring än, utan bronzern ni ser på bilden är från en tidning, och borsten är den enda snedskurna jag har. Men det funkar! Jag är fortfarande lite rädd för att det ska se för mycket ut (särskilt nu när man sminkar sig i det mörka vinterljuset), så jag brukar bara lägga lite grann under kindbenet, lite i pannan och sedan även precis under hakbenet för att inte se mörkare ut i ansiktet. Tycker det är en jätterolig grej som jag absolut vill bli bättre på!
 
Använder ni er av contouring?
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag använder mig mycket av contouring men jag gör det på ett sätt så det inte ser för mycket ut. Detta gör jag med hjälp av ett puder som jag använde i somras. Pudret jag använde då är ju alldeles för mörkt för mig nu och därför använder jag det bara för att skapa former i ansiktet.
Ett ställe som jag älskar att lägga shading på är lite lätt på tinningarna. Detta ramar verkligen in ansiktet och ger ett väldigt fint djup i ansiktet. Pröva gärna!
Tack för en underbar blogg! Fortsätt :)

Svar: Precis, naturligt är ledordet för mig också. Ja, jag brukar använda litegranna bronzer vid tinningarna/pannan, men jag ska prova att ta lite mer! Tack så jättemycket, blir så glad av att höra att du gillar det jag gör! Och jag ska fortsätta, kram! :)
BeautyBySoffy

2014-01-19 @ 20:54:00
Postat av:

snyggt :D

Svar: Menar du bronzern? Tack :)
BeautyBySoffy

2014-01-19 @ 23:41:05
URL: http://xolizzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0