Isadora Holiday Shine Bright Swatches

Jag har ju fortfarande några julklappar kvar att visa här på bloggen, och i det här inlägget tänkte jag att vi kan titta på swatches av Isadora-produkterna jag fick i Holiday-kollektionen (den kalla delen):
 
Isadora Eye Shadow Quartet Smoky Eyes 93 Pink
Med blixt
Utan blixt

Ögonskuggspaletten strök jag faktiskt från min önskelista någon vecka innan jul, men då var det redan för sent haha! Anledningen var att jag inte tyckte de såg så fina ut i butik som jag hade trott, men jag är ändå väldigt glad över att jag fick den. Den är faktsikt riktigt fin, och jag har redan använt den en del! 
 
Den vita skuggan är superfin att ha i ögonvrån som highlighter; den öppnar verkligen upp ögat jättefint och får en att se glamourös ut. Den rosa är också lite skimmer-glittrig, men inte lika mycket. Den är jättefin att ha över hela ögonlocket för att få en ljus look. Och den lila måste jag nog säga är "huvudskuggan" i den här paletten, såå fin! Den är rätt så glittrig, och är supersnygg att ha över pennan jag visar här under. Den mörkaste färgen är mer åt det matta hållet, och det är en riktigt snygg färg att ha i globlinjen, dock är den lite ojämnare i pigmentet än de andra.
Isadora Twist-Up Eye Gloss 01 Oyster
Krämskuggs-pennan i kollektionen är jättefin! Den har en lite djupare, grålila ton om man lägger några lager men eftersom formulan är så tunn så kan man också få den mer ljuslila. I början tyckte jag det var lite synd att den är så tunn i konsistensen, men jag upptäckte att det är rätt bra om man vill ha en naturlig look, annars är det ju bara som sagt att bygga upp den. Den är väldigt glittrig, så den passar bra till lite festligare tillfällen. Assnygg att ha under den lila skuggan i paletten!
Isadora Moisturizing Lip Gloss 39 Pink Diamond
Läppglanset har, precis som resten av den här delen av kollektionen, en kall ton i sig. Läppglanset är nog den "kallaste" produkten av dessa enligt mig, med en blå underton. Kallt ljusrosa är en jättefin färg på läppglans som jag faktiskt inte har haft förut, dock behövs ett läppstift under för att färgen verkligen ska komma fram eftersom det är ganska skirt. Trots det ett väldigt snyggt läppglans som är skönt på läpparna!
 
Jag använde ögonprodukterna i min nyårssminkning som ni kan se häär ifall ni är nyfikna, dock var det mörkt när jag fotade så färgerna kom inte fram så bra.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Åå vad fina saker! :)

Svar: Ja, jag kände direkt att jag verkligen ville ha dom! :)
BeautyBySoffy

2014-01-05 @ 17:55:52
URL: http://ebbaamandusson.com
Postat av: MATILDA

fina ögonskuggor!

Svar: Tycker jag med, de passar väldigt bra när man vill vara lite glammigare :)
BeautyBySoffy

2014-01-06 @ 09:12:17
URL: http://matildays.forme.se
Postat av:

åhhh fint!!:D

Svar: Jag håller med dig, haha! :D
BeautyBySoffy

2014-01-10 @ 00:38:45
URL: http://xolizzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0