Ny wantie: Marc Jacobs Dot

Marc Jacobs DOT EdP
 
Marc Jacobs Dot EdP, ca 530 kr
 
Marc Jacobs parfymer har länge varit hypade inom skönhetsvärlden, och jag har sett dem väldigt mycket på Youtube. Förut förstod jag inte riktigt hypen (när jag inte hade luktat på dofterna så noga) utan tänkte att de väl inte verkar så speciella. Men... sen luktade jag på hans parfym Dot och blev heelt kär! Den luktar så himla gott och fräscht, nästan lite åt DKNY-hållet. Supergott! På eleven.se beskrivs parfymen så här:
 
En grönskande och blommig doft med glädjande och levande noter som öppnas med en fängslande blandning av röda bär, saftig drakfrukt och söt honungscyklamen. Frestande smyger det blommiga hjärtat sig på med näst intill beroendeframkallande dofter av apelsinblomster, sött kokosvatten och jasmin. Avrundande och varaktig lägger sig den feminina basen till ro med en krämig vanilj, drivved och en sensuell mysk.

Jag håller verkligen med om att den är grönskande och blommig, och beroendeframkallande! Jag sprutade på mig två sprut av den när jag var på Kicks, och älskade doften. Dock är den en Eau de Parfum vilket betyder att doften ska stanna kvar länge, men jag upplevde att de två spruten försvann ganska fort? Kan ha varit för att jag hade en annan parfym på sen tidigare i och för sig. Det är nog annorlunda om man själv äger parfymen och inte använder någon annan samtidigt. Nåja, den luktar i alla fall jättejättegott och någon gång i framtiden ska jag ha den!
 
Har du Dot? Vad tycker du i så fall om hållbarheten på den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0