Wanties: Real Techniques-borstar

Real Techniques Core Collection
 
Något jag inte är helt ensam om är att sukta efter Real Techniques-borstar. De står verkligen högst på min önskelista just nu: borstar är minst lika viktigt som själva sminket. Jag har hört så otroligt mycket bra om de här borstarna, tror inte jag har hört något enda negativt faktiskt.
 
Nu när jag snart fyller år tänkte jag passa på att önska mig lite olika saker från märket, bland annat deras Core Collection som innehåller en Contour Brush, en Pointed Foundation Brush, en Detailer Brush och en Buffing Brush. 

En bra contourborste saknar jag, och denna känns som att den kommer passa perfekt under kindbenen. Det är främst för denna och Buffing-borsten jag vill ha detta set. Buffing Brush kan man använda till foundation, och jag är väldigt sugen på att byta ut mina platta penslar mot något som verkligen buffar in foundationen i huden. Denna finns inte att köpa separat så jag känner att det bästa är att köpa hela setet.
 
Den lilla foundationpenseln kan säkert användas till bland annat concealer under ögonen, då jag inte brukar behöva använda en liten pensel runt näsan eller så. Jag kommer nog på något bra användningsområde. Detaljborsten tror jag kommer fungera bra till att få mer precision med mörka ögonskuggor, till att täcka enskilda finnar med, eller få snygga konturer av läppstiftet med. 
 
Real Techniques Blush Brush

Rougeborsten får man köpa separat, och den vill jag också väldigt gärna ha. Det är en ganska stor borste vad jag har förstått, och jag tänker mig att man kan använda den både till puder, rouge och bronzer. Deras puderborste är väldigt stor och jag tror att den här passar mig bättre även till puder. Det kommer nog bli en riktig multi task-borste!
 
Priserna på Real Techniques-borstar beror lite på vart man beställer dem ifrån. Jag tror att Iherb har det billigaste priset, men är inte helt säker. Oavsett så är de ändå väldigt billiga, speciellt i förhållande till kvaliteten (vad det verkar som). Jag tycker borstarna ser väldigt stabila och hållbara ut, och de verkar mjuka. Jag är jättesugen på att prova dem, och se om det kanske (om möjligt) blir ännu roligare att sminka sig med dessa! 
 
Har ni provat Real Techniques borstar? Gillar ni dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0