Min hudvård: Neostrata - serie mot aknehy

Jag har ju pratat flera gånger om att jag använder en serie som heter Neostrata, men jag har ju aldrig direkt berättat vad det verkligen är för nåt. Så det tänkte jag göra nu! I min stad finns det på ett ställe som heter Hudläkarna, och man får först prata med en hudläkare som bedömer vad man behöver för produkter och sen kan man köpa dom. Jag har använt Neostrata i cirka ett halvår och jag har verkligen sett stor skillnad! Min hy har blivit såå mycket finare, här är produkterna jag använder:
 
Neostrata Clarifying Facial Cleanser, 299 kr/ 200 ml

Gel-rengöring som är dryg och riktigt bra. Dock kan man känna sig lite torr efter att man tvättat sig, men det blir bättre när man använder kräm efteråt.
 
Neostrata Sheer Hydration SPF 15, 399 kr/ 50 ml

Dagkräm med SPF 15, vilket är jättebra. Ingen produkt ur Neostrata-serien är superåterfuktande eftersom syftet är att torka ut finnar, men den här tycker jag är mest återfuktande. Mer än nattkrämen konstigt nog.
 
Neostrata Ultra Smoothing Cream, 399 kr/ 40 g

Nattkrämen i serien är den här, och den är som sagt inte lika mjukgörande som dagkrämen men den återfuktar ändå tillräckligt så man inte känner sig torr efter rengöringen.
 
Neostrata Spot Treatment Gel, 189 kr/ 15 g

Det här är en punktbehandling som man använder på enskilda finnar för att få dom att försvinna. Tycker det funkar rätt bra, finnarna är borta efter några dagar.
 
Som ni kanske såg på priserna, så är det lite dyrare men produkterna är dryga och riktigt bra, så det jämnar ut sig. En tråkig sak med serien är att man inte kan använda nåt annat i ansiktet, inget puder, rouge eller ansiktsvatten till exempel. Dock kan man köpa till vissa specialprodukter som passar med serien, till exempel en foundation från Exuviance som jag har. Men jag har bestämt mig för att sluta med Neostrata efter jul och se om resultatet är kvar, för det har verkligen gett resultat! Dock kan jag inte säga vilken produkt som gjort jobbet bäst, eftersom de tillsammans har gett bra resultat.
 
Det blev ett ganska ångt inlägg, och jag vill berätta om en till produkt som kompletterar serien men det får bli i ett annat inlägg. Om jag hittar några bra bilder kanske jag kan visa en före-efter-bild för att ni ska få se hur fin min hy har blivit. :)
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine Jonsson

bra tips!

Svar: Kul att du tyckte det! :)
BeautyBySoffy

2013-11-21 @ 18:01:06
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Pssion Emelie

Det låter ju jätteskumt att du inte skulle kunna använda något annat i ansiktet under tiden du använder dessa produkter. Jag kan förstå om läkaren eller hudterapeuten som rekommenderade produkterna också avrådde dig från att använda ex flytande foundation som kan innehålla en del portilltäppande ingredienser, men att säga att du inte kan använda något smink alls - det låter riktigt riktigt konstigt. Exuviance ägs av samma företag som Neostrata så det låter mer som ett försäljningsknep i mina öron. Jag hade testat mig fram bland mineralsmink som är väldigt "rent" i jämförelse med "vanligt" smink. Nu vet jag inte om det ligger mer bakom dina rekommendationer än som framgår i det här inlägget så jag säger absolut inte att de har fel, det låter bara skumt. Hoppas din fina hud håller i sig även efter du har slutat med serien.

Svar: Ja, det är lite konstigt. Jag har faktiskt också misstänkt att det är lite försäljningsknep i det, men jag har låtit bli att använda annat ändå för att få bäst resultat. Dock är det bara puder osv som jag inte får använda, jag får ju använda läpp- och ögonsmink men det kanske inte framgick så tydligt i inlägget. Vad jag minns så rekommenderade faktiskt hudläkarna att just inte använda mineralsmink, men jag kände lite att de verkligen ville sälja sina egna produkter. Efter att jag hade läst din kommentar blev jag ganska sugen på att testa om effekten kvarstår om jag använder andra produkter, så jag tänkte prova imorgon! Jag har använt rouge en gång, och jag märkte inte någon direkt försämring så det kanske faktiskt inte gör nåt om man använder annat smink? Ska som sagt prova imorgon, och jag hoppas med att min hud håller sig lika fin! Kommer säkert uppdatera om hur det funkar. :)
BeautyBySoffy

2013-11-26 @ 23:31:57
URL: http://pssion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0