E.l.f. Moisturizing Lipsticks

Rosy-Go-Round, Coral Cutie, Pink Minx
 
Nu ska jag äntligen visa resten av Elf-läppstiften jag beställde till min födelsedag! Dessa är ifrån Moisturizing Lipstick-serien och jag köpte tre färger. Läppstiften har en diskret doft som är god, söt och vaniljaktig. Jag tycker doften påminner lite om MAC's läppstift, men lite midre koladoftande. Hållbarheten tycker jag känns bra än så länge, särskilt på Rosy-Go-Round, och alla är bra pigmenterade!
 
En sak jag blev lite förvånad över är att mina läppstift har olika sorters hylsor. Som ni ser har Coral Cutie och Pink Minx inte den vanliga förpackningen, utan en annan variant. Jag vet inte riktigt vilken sort jag tycker om bäst än, men den klassiska som Rosy-Go-Round har känns definitivt mer stadig och lyxig i alla fall. Dock är de andra två lättare att skruva upp ur hylsan, och känns inte lika stora och klumpiga. Något jag gillar med båda sorterna är att man ser färgen någonstans på förpackningen, och den är också väldigt lik den färg man får på själva stiftet. Plus för det!
 
Här kan ni se hur läppstiften ser ut swatchade:
Rosy-Go-Round, Coral Cutie, Pink Minx
 
Rosy-Go-Round är en supersnygg, mörkare rosa färg som jag definitivt föll för direkt, den är väldigt pigmenterad och jag är helt säker på att den kommer bli himla snygg till hösten. Jag är inte riktigt van vid färgstarka  och "bright lips" (ska vänja mig!), men den här färgen är liksom perfekt. Den syns tydligt men är inte neonig på något sätt, mer dov, vilket gör att jag kan använda den utan att känna mig obekväm!
 
Coral Cutie ser väldigt orange ut när man ser den så här, men använder man den i måttlig mängd får man en fin, ljus korallfärg! Denna skulle jag nog säga är mer en sommarfärg, men äsch! Jag kommer nog använda den i höst ändå! Personligen kommer jag nog dutta på det här läppstiftet, och toppa det med ett läppglans. Är väldigt glad över att skaffa något annorlunda till min kollektion, jag har inget liknande sen innan.
 
Pink Minx är en ganska klassiskt rosa färg: ljusrosa, feminin och fin. Jag trodde dock, efter att ha sett bilder, att den skulle vara mer en "my lips but better"-färg, alltså ungefär samma färg som mina läppar har. Men den var ljusare och mer rosa än jag trodde! Ingen negativ överraskning dock, jag gillar verkligen färgen. Det syns liksom att man har något på läpparna, men det är fortfarande naturligt. Gillar denna, och tror den kommer bli mycket använd till vardags!
 
Allt som allt är de färgerna jag provat jättefina, dock har jag inte hunnit prova hållbarheten så mycket än. När jag har gjort det kommer recension. Jag tycker definitivt de här läppstiften är värda att spana in, speciellt eftersom de bara kostar cirka 40 kr!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0