Recension: The Body Shop Almond Hand-serie

I min TBS-kalender jag hade i julas fick jag hela Almond Hand-serien. Nu har jag hunnit prova den länge, och snart tagit slut på några av produkterna, så nu känner jag mig redo för en recension!
 
The Body Shop Almond Hand & Nail Cream: Den här handkrämen älskar jag! Som ni ser är den nästan slut, och jag har använt den varje kväll. Den ska återfukta händer och naglar och det funkar jättebra. Dock har jag inga större problem med naglar och nagelband, så jag har lite svårt att bedöma det men händerna blir jättemjuka. Tror faktiskt inte jag har varit torr på hela vintern sen jag började använda den här. Den har lagom konsistens och går in i huden fort. Luktar jättegott av mandel också. Kommer definitift köpa om den här nån gång i framtiden. Den bästa handkräm jag har provat!
 
Pris: ca 125 kr
 

Betyg: 5 av 5 poäng
 
The Body Shop Almond Hand & Nail Butter: Handsmöret gillar jag inte riktigt lika mycket som handkrämen. Den har en ganska tjock konsistens som är väldigt svår att få in i huden. Man får liksom jobba in den, men även efter att man gjort det så går den inte in i huden ordentligt. Den lägger sig lite som en hinna över handen. Det här gör dock inte så mycket om man smörjer in sig när man ska sova, men om man ska göra mycket med händerna efter att man smort in sig, så kan det kännas klibbigt. Händerna bliir i alla fall väldigt mjuka efteråt, och det väger över klibbighets-känslan. Handsmöret ska ha samma lukt som handkrämen, men jag tycker att det luktar lite mer konstgjort, lite "äckligare" än handkrämen. Nu lät det som jag klagade mycket, men doften spelar inte så stor roll, och tjockheten funkar ju ändå. Det är en bra produkt, men den känns lite överflödig när man har handkrämen. Tycker inte den är så mycket bättre än krämen.
 
Pris: ca 135 kr
Betyg: 4 av 5 poäng
 
The Body Shop Almond Conditioning Hand Wash: Handtvätten är en "tvål" utan tvål. (...?) och det tyckte jag först lät lite skumt, men eftersom det inte är nån tvål i den så torkar den inte ut lika mycket. Det är ju jättebra, eftersom man tvättar händerna ganska ofta. Egentligen har jag inte supermycket att säga om den här, den funkar väl som de flesta tvålar. Men skillnaden är ju då att den inte har torkat ut mina händer, vilket är jättebra. Den luktar gott och känns bra. Enda minuset är att den är ganska lös, så jag har rätt så ofta tagit två pump (vilket egentligen kanske inte behövs). Men det känns bättre med en tjockare tvål! Jag tycker den är lite för dyr för att ändå inte vara mycket bättre än andra tvålar, och jag skulle nog inte köpa  den igen.
 
Pris: ca 95 kr
 
Betyg: 4 av 5 poäng
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0