Recension: The Body Shop Rainforest Moisture-serien

Jag har använt Rainforest Moisture-serien i flera månader, och schampot och balsamet är snart slut. Som helhet tycker jag att det har varit en helt okej serie för håret, men jag ska berätta vad jag tycker om varje produkt:
 
Rainforest Moisture Schampoo For Dry Hair: Ärligt talat tycker jag inte om schampot så mycket. Det är sulfatfritt och löddrar därför inte. Egentligen är sulfatfritt bra för både miljö och hår, men jag måste få ha lödder i mitt hår när jag tvättar det! Som det är nu så tar jag dubbelt så mycket schampo än vad jag brukar, för att få upp åtminstone lite lödder. Det blir väldigt dyrt eftersom det här schampot inte är det billigaste från början. Så av egoistiska själ får inte detta schampo så högt betyg. Jag tycker ändå att håret känns rent, som med andra schampon, efteråt så det är bara känslan jag kan klaga på. Luktar gott också, fast mer barrskog än regnskog, haha. Ett schampo som gör vad det ska, men känslan är inte den bästa.
 
Pris: ca 95 kr
 
 
 
Betyg: 2 av 5 poäng
 
Rainforest Moisture Conditioner For Dry Hair: Balsamet löddrar ju inte heller, eftersom det också är sulfatfritt, och det är samma här: känns inte riktigt bra. Det känns så vattnigt och rinnigt, som att det åker ur håret så fort man applicerat det. Dock har jag inte behövt dubbelt så mycket här i alla fall, så jag har kvar mer av balsamet än av schampot. Håret blir inte jättemjukt, men ändå inte så strävt. Balsamet är helt enkelt en produkt som funkar, men jag skulle nog inte rekommendera det.
 
Pris: ca 105 kr
 
2 av 5 poäng
 
Rainforest Moisture Hair Butter For Dry Hair: Älskar lukten av det här hårsmöret! Det luktar ungefär som schampot och balsamet, men lite sötare och mildare. Mums! Det här är den enda produkten i serien som jag verkligen gillar. Jag brukar ta lite mer än vad man ska, och låta det sitta i länge. Sedan blir mitt hår jättemjukt och luktar gott. Det blir väl kanske inte riktigt lika mjukt om man tar lite mindre än jag gör, men det räknar jag inte med i min "bedömning". Så är det ju med alla produkter. Håret blir alltså mjukt och skönt, och det är en väldigt bra produkt, även fast det säkert finns de som gör håret ännu lenare och starkare. 
 
Pris: ca 50 kr
 

 
Betyg: 4 av 5 poäng
 
Hela serien totalt tycker jag är lite sådär. Schampot och balsamet skulle jag inte köpa igen, definitivt inte med tanke på priset. Jag tycker inte att de är värda så mycket pengar på grund av att de inte är så sköna att använda, och inte ger någon stor effekt. Hårsmöret gillar jag däremot, det känns väldigt bra! Tror dock inte jag kommer köpa om det på ett tag i alla fall, för jag gillar att prova nya grejer och så bra var inte detta så att jag kommer stå fast vid det hela tiden. Helt okej serie, men inte något extraordinärt! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0