Duac

Glömde nästan att jag skulle berätta om produkten som kompletterar Neostrata-serien, men här kommer inlägget! Den heter Duac och det är en gel som man lägger på problemområden (man kan alltså lägga den på hela partier i ansiktet, inte bara på enskilda finnar) för att få bort finnar. Man använder den efter rengöring men innan fuktkräm. Man ska dock bara använda den en gång per dag, annars blir det för mycket för huden eftersom det är en väldigt stark produkt. Första gångerna får man prova försiktigt så inte huden blir för irriterad. Min blev faktiskt det; jag blev röd och det kliade och mina ögon blev svullna de första gångerna, men sen vande jag mig och nu funkar det hur bra som helst. Visserligen är den fortfarande uttorkande, men den ska ju torka ut finnarna och dessutom så blir det bra när man lägger på fuktkräm över.
 
På mig har Duac tillsammand med Neostrata funkat jättebra! Min hy har blivit såå mycket finare och många finnar har försvunnit. Jag får inte stora finnar alls lika ofta och jag tror nästan, utan att veta säkert, att Duac har gjort det största jobbet. Lägger man på det här på en finne så är den borta efter några dagar, och det värsta har lagt sig över natten. 
 
Även fast jag ska sluta med Neostrata så kommer jag fortsätta med den här, för jag tror att denna produkt kan hålla min hy fin. Finns på apotek och tror den kostar mellan 150-190 kr. Kan rekommendera den om du har problemhy och inte är allt för torr, men prova först ett tag så du inte fortsätter reagera mot den.

Kommentarer
Postat av: Ellen Johansson

Hej! Var gärna med och delta i tävlingen som jag just nu har på min blogg! Kram

Svar: Ska kolla in den! :)
BeautyBySoffy

2013-12-01 @ 16:27:07
URL: http://ellenjohanssons.devote.se/
Postat av: Madeleine Jonsson

bra tips

Svar: Tack!
BeautyBySoffy

2013-12-01 @ 18:18:55
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0