E.l.f. Mineral Eyeshadow Sweet

Fortsätter att visa Elf-produkterna jag beställde hem, och nu är det dags för den fina mineralskuggan jag fick i min "Spring Collection"! Älskar färgen som passande nog heter Sweet; jättesöt ljusrosa, och trots att den är så glittrig så funkar den utmärkt till vardags. Det är en sån färg jag är väldigt pepp på att använda nu under våren och sommaren!
 
Den översta bilden visar skuggans "riktiga" färg (fast jag tycker nog att den är lite mer åt det mörka hållet än vad som kommer fram), medan den undre är tagen med blixt för att visa skimret och glittret. Som sagt är det en ljusrosa, skimrig, superfin färg, som kanske dock inte är något för den som inte gillar när det blir för tjejigt. Själv älskar jag rosa och skimmer, så den här kommer nog användas mycket! Trots glitterpartiklarna så tycker jag inte (den gång jag än så länge har använt den) att den faller ner under ögonen, så stort plus för det!
 
Här ser ni hur den ser ut swatchad, väldigt ljus och skir färg med mycket skimmerglitter. Tycker den är himla fin att använda ensam tillsammans med en eyeliner, simpelt men vackert. 
 
Vad tycker ni om mineralögonskuggor?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0