Recension: MAC Pro Longwear SPF 10 Foundation

MAC Pro Longwear SPF 10 Foundation, ca 220 kr
 
                          Före                                   VS                           Efter
 
Idag tänkte jag recensera min MAC Pro Longwear Foundation, vilket jag borde gjort för länge sen... Nu kommer i alla fall recensionen, hoppas ni tycker om den!
 
Jag kan börja med att säga att färgen jag har (NC25) är liite gul för mig, något jag ibland stör mig lite på men det funkar. Konsistensen på foundationen är ganska tjock, inte så att man måste dra en massa för att den ska blandas ut, men den är ganska tung. Man får inte den där jättelätta känslan på huden. Vintertid tycker jag det är väldigt bra; då är man ute efter en mer tung och täckande makeup, men jag misstänker att jag inte kommer använda den här så mycket under sommarhalvåret, just för att den blir för tung på. 
 
Täckningsgraden är bra, jag skulle nog säga att man kan bygga upp den från ganska lätt täckande till hög. Lägger man bara ett tunt, tunt lager får man en utjämnande känsla, men bygger man upp den kan den bli heltäckande. Dock tycker jag den kan se lite kakig ut om man lägger för mycket, vilket är ett litet minus. Den framhäver faktiskt torra partier, tyvärr. Så lägger man på för mycket där man är torr, eller till exempel mellan ögonbrynen där det lätt ser lite fnasigt ut, så framhävs detta lite grann. Den lägger sig liksom lite på det torra, så att man får som ett lite gulaktigt parti. Dock är det nog inget som man tänker på på lite håll, utan det är något som jag själv tänker på.
 
Om man bortser från att den framhäver det torra lite grann, så tycker jag det är en riktigt bra foundation som täcker bra och ger en ganska flawless finish. Ni ser ju på bilderna att mina skavanker försvinner rätt bra under foundationen. (Där har jag ett medeltjockt lager.) Ett plus får den också för att den innehåller SPF 10!
 
Jag insåg att jag lät ganska negativ nu, men det är en riktigt bra foundation som jag verkligen tycker om! Jag gillar att ha en täckande bas och denna foundation ger mig ett perfekt (nåja, nästan i alla fall) resultat. Är man ute efter en foundation att använda särskilt under höst/vinter/vår som täcker bra och gör att man får en jämn hud i ansiktet så skulle jag rekommendera denna. Jag kan tänka mig att köpa om denna, men med tanke på att jag gillar att prova nytt och att denna framhäver det torra lite så kommer jag nog inte göra det under den närmsta tiden i alla fall.
 
 
 
4 av 5 poäng, väldigt bra täckning men framhäver tyvärr torra partier.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: RMCK - en skönhetsblogg

Åh, jättebra recension, tack snälla!

Svar: Vad kul att du tyckte det! Tack själv! ;)
BeautyBySoffy

2014-04-23 @ 22:28:48
URL: http://rmck.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0