Sheercover Lip-To-Lid Highlighter

Inomhus.
 
I solsken.
 
Denna bronzer/highlighter från Sheercover fick jag i en Glossybox för jättelänge sen, men har nästan aldrig använt den ordentligt. Grejen är att den beskrivs fungera både som bronzer och highlighter, men vem vill ha något så guldigt och skimrigt i ansiktet?
 
Jag funderade länge på vad jag skulle kunna använda den till istället och kom fram till att den skulle vara snygg att ha som ögonskugga. Och det passar den verkligen till! Men problemet är ju bara att man kanske helst inte är guldglittrig vid ögonen heller varje dag, så jag tror inte att det kommer bli någon vardagsprodukt direkt. Dock insåg jag att den skulle vara riktigt fin över krämskuggor, som här:
 
Jag tycker det ger skuggorna det där lilla extra! Kanske lite mer festligt som sagt, men jag har använt det till vardags och det funkar. Det är supersnyggt att ha lite glitterskimmer på ögonlocken när man blinkar.
 
Det känns bra att ha hittat ett användningsområde till denna, jag gillar inte när produkter står orörda haha! I ansiktet kommer jag definitivt inte använda denna (möjligtvis i sommar när man är brun), men över andra ögonskuggor fungerar den fint och kanske även som lite extra edge i inre ögonvrån. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0