E.l.f. Maximum Coverage Concealer

Elf Maximum Coverage Concealer, ca 40 kr

Concealern som var med i min beställning från Elf ska dölja både födelsemärken, mörka ringar, finnar och ärr, och är oljefri. Eftersom den är alldeles för ljus för mig just nu (jag köpte i den ljusaste färgen, Porcelain) har jag inte provat den så mycket än, men jag tror den kommer bli perfekt som concealer/highlighter på vintern. 
 
Jag har hört mycket bra om den här och ville därför prova den, så det ska bli spännande att se om den täcker bättre än min concealer från Viva la Diva! Att den dessutom är oljefri låter jättebra då jag verkligen inte vara flottig i ansiktet, utan istället gärna har en mer matt finish. 
 
Så här ser concealern ut när man trycker ut den ur förpackningen. En flytande, ljus kräm.
 
När den är lite mer utblandad ser den ut så här, och som ni ser är den alldeles för ljus för mig nu på sommaren. Jag har använt den lite för att ljusa upp under ögonen, men jag känner att jag inte vill lägga något väldigt ljust på finnar jag vill täcka, eftersom de då snarare framhävs. Därför vet jag nog inte så mycket om täckningsgraden förrän i höst.
 
Vill också säga att man behöver bara den minsta lilla, lilla klutten per gång; den är vääldigt dryg. Har en känsla av att den kommer räcka i evigheter, och det kombinerat med det billiga priset är ju superbra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0