Elizabeth Arden Optimizing Skin Serum

Elizabeth Arden Visible Difference Optimizing Skin Serum, 575 kr/ 30 ml

Provet jag fick från Elizabeth Ardens serum i Glossybox är ganska litet, så jag har inte kunnat bedöma det så mycket. Men jag tänkte ändå att jag lite snabbt kunde säga vad jag har tyckt om det, eftersom jag ändå har skaffat mig en uppfattning om produkten.
 
Serumet har en väldigt smidig pump så man inte behöver hålla på att hälla och gojsa. Jag tycker inte direkt att konsistensen känns som ett typiskt serum, utan mer som en lätt och luftig kräm. Känslan är väldigt skön och återfuktande. Dock känns det som den sjunker in nästan lite för fort, som att man inte hinner få ut allt i hela ansiktet. Doften stör mig lite, lite gammaldags doft som får mig att tänka lite på damm? Haha, men det är nån sån känsla i näsan man får när man använder den. Inte något som stör mig överdrivet mycket, men lite konstigt är det. Jag har inte sett något resultat av den på den här korta tiden, men det hade jag heller inte förväntat mig. 

På grund av att jag inte sett något resultat (då vet jag ju inte om den verkligen funkar) och eftersom den är så dyr i fullstorlek så kommer jag inte köpa om den. Annars var det inget fel på den, den var trevlig att använda men eftersom jag inte vet vilket resultat den ger så skulle jag inte lägga ner pengar på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0