L'Oréal Paris CC Cream

L'Oréal Paris New Nude Magique CC Cream, ca 169 kr

CC Creamen från L'Oréal Paris fick jag i en Glossybox för ganska länge sen, men tyvärr har jag knappt använt den. Den är till för att dämpa rödhet i ansiktet, och jag är inte så himla röd så det är nog inget jag hade gått och köpt själv. Det är dock inte anledningen till att jag inte har använt den så mycket, utan det beror på att den känns alldeles för mörk för stunden.
 
Den är lite fint grön sådär när den kommer ut (grönt neutraliserar rött), och ska sedan när mar man blandar ut den matcha ens egen hudton.
 
Dock vet jag inte riktigt om jag tycker att den gör det, den blir ju liksom väldigt mörk på mig? Mörk och gul, tyvärr. Det kommer säkert funka till sommaren, men i höstas när jag provade funkade det inte riktigt så jag gissar att vid det här laget är den aaalldeles för mörk för mig. 
 
Dock minns jag att jag tyckte jag fick väldigt jämn och fin hy när jag använde den den där gången, visserligen tillsammans med andra produkter men ändå. Och jag tror inte att färgen var så mörk att man tänkte på det då, men som sagt var det ju ett tag sen, innan den värsta blekheten kom. Men trots det så ville jag inte använda den mer utan att blanda ut med nåt ljusare, eftersom jag inte trivs med tanken på att det kanske ser fjortis-aktigt ut. För det hade det definitivt blivit om jag använde den bara i ansiktet (inte på halsen) när jag är så blek som nu! Det ser man ju på sista bilden; vilken fin fjortislinje. ;)
 
Jag ska i alla fall använda den i sommar och se vad jag tycker om den. Det är lite tråkigt att den bara står orörd nu, men då har jag ju nåt kul att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0