E.l.f. Essential Lipsticks + Swatches

Här kommer första lilla gänget av alla mina nya läppisar från Elf! Detta är läppstift från deras ordinarie linje, Essentials. Jag har hört mycket olika åsikter om de här läppstiften, men de flesta verkar ändå tycka att de är ganska bra för sitt pris (ca. 20 kr). Enligt Elf själva så ska läppstiften vara mjuka och återfuktande, och hålla bra på läpparna.
 
Jag har inte haft tid att prova dessa ordentligt än, men av det lilla jag provat att döma tycker jag att själva produkten verkar helt okej, dock att förpackningen kanske är lite sämre. Den ser ganska billig ut (vilket den är, så varför klaga egentligen?), men jag stör mig inte så mycket på utseendet som vissa verkar göra. Jag tycker de ser helt okej ut, och tycker det är toppenbra att själva stiftet inte sticker upp ovanför kanten så det mosas varje gång man stänger locket. För det om något stör mig. Tyvärr är skruvgrejerna inte så bra, det är ganska segt att skruva upp läppstiftet och det är klart att det kan bli lite jobbigt. Annars kan jag faktiskt inte klaga så mycket på just det. 
 
Över till själva färgerna! Jag beställde i färgerna Classy (till vänster) och Sociable (till höger). Jag kollade faktiskt inte efter så noga vilka färger jag valde, utan beställde i princip bara några. Själva grejen var att jag ville prova läppstiftet, och så blev det bara just de här färgerna helt enkelt! Jag har ju som sagt inte använt dem så mycket på läpparna ännu, så jag har lite svårt att säga vad jag tycker om färgerna på det sättet. Men tittar man på swatchesen tycker jag de är väldigt fina!
 
Den rosa, Classy, är en ganska klassisk ljusrosa färg som säkert blir fin till vardags. Sociable är mer röd i tonen, men inte den där mörka röda färgen utan mer rosaröd. Den har lite miniglitter i sig, och vad jag tycker om det vet jag inte förrän jag använt det mer. Vanligtvis vill jag inte ha glitter på läpparna, men det kanske blir snyggare än jag tror. När jag provade det tyckte jag inte glittret syntes så mycket, däremot fick färgen mina tänder att se vitare ut vilket jag självklart gillar! 
 
Hur läppstiftet känns på kan jag återkomma om i antingen ett review-inlägg där jag visar hur de ser ut på, eller i en recension! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0