H&M Lip Tints

H&M Lip Tint: Hot Pink, Raspberry Red

Några relativt nya inköp som jag inte har visat än är dessa Lip Tints från H&M. Jag har varit lite sugen på att skaffa dem ett tag, och när jag såg att de fanns på rea för bara 10 kr styck så köpte jag två stycken! I vanliga fall kostar de 40 kr, så nu fick jag alltså två stycken till priset av en halv, toppen!
 
Färgerna jag köpte var Hot Pink (till vänster) och Raspberry Red (till höger). Det var helt enkelt de färgerna jag föll mest för. Det fanns bland annat en orange också som jag faktiskt varit lite nyfiken på, men jag kom på att jag säkert aldrig skulle använda den ändå. Så det blev dessa två, och de är väldigt illiga! De är väldigt pigmenterade som ni kan se på bilden här ovan. 
 
När man blandar ut dem lite ser de ut såhär, och som ni såg på förra bilden använde jag bara en liten klick och den räckte väldigt långt! Man behöver alltså inte alls mycket produkt, vilket gör att de här tuberna antagligen kommer räcka i typ en evighet. 
 
Som jag sa är de väldigt starka i färgerna och jag kommer nog inte använda dem så mycket på egen hand, eftersom jag inte är så van vid superstarka färger. Något jag tycker kan vara väldigt fint är att mixa de här "tintsen" med någon annan läpprodukt. Till exempel ett nude-läppstift eller ett ljusare läppglans, för att på så sätt dämpa färgen litegrann. Om man duttar på produkten med fingrarna blir resultatet också lite skirare, så det är nog vad jag kommer köra på.
 
Vad gäller hållbarheten är jag inte jätteimponerad av det jag testat än så länge, men jag kanske återkommer med det senare! :)
 
Har ni testat H&M's Lip Tints?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0