Lösögonfransar!

Nu var det väldigt, väldigt länge sen jag bloggade och jag är tacksam för att en del ändå har kikat in varje dag! Nu ska uppdateringen bli bättre igen, nu när jag är hemma och har tillgång till internet (vilket jag inte hade när vi var ute och seglade). Extremt skön känsla förresten, att vara nästintill helt utan internet i två veckor och äntligen komma hem och kunna blogga och titta på Youtube utan att det hackar! 
 
Anyways, över till det jag egentligen ska prata om! Jag tänkte nämligen visa upp mina födelsedagspresenter lite närmare under de kommande dagarna, och det jag börjar med är lösögonfransarna med det tillhörande limmet. Jag har ingen aning om märket på fransarna (något kinesiskt verkar det som...) men märket på limmet är i alla fall Eyelash Adhesive, och det ska vara vattenfast och genomskinligt. Det står på det att det är världens största säljare av franslim och om det stämmer eller inte har jag ingen aning om, men i så fall låter det väldigt bra! ;)
 
Såhär ser fransarna ut på nära håll, och när jag håller de mot mina egna känns de lite långa så det blir att klippa av dem lite grann helt enkelt. Man får tio par, och jag antar att de fungerar att återanvända några gånger också. Jag har aldrig använt lösögonfransar tidigare, så jag är helt nybörjare på området och kan inte direkt säga om fransarna ser bra ut eftersom jag aldrig provat några... Dock testade jag dessa dagen då jag fick dem, men eftersom jag hade bråttom och hade typ 10 minuter på mig gled de av. Jag hade inte tid eller tålamod då, men jag ska försöka någon dag igen då jag bara ska vara hemma.
 
Jag tror att applicera lösfransar är något som kräver lite vana. Men när jag väl kan det kommer det bli såå roligt! Då känns det som man kan göra mer mörka och dramatiska sminkningar utan att fransarna försvinner liksom. Dessutom har jag några lösfransar jag köpte för flera år sedan som jag aldrig fått användning för, så det ska bli så himla roligt att använda dem också! Är superexalterad! :D
 
Brukar ni använda lösögonfransar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0