Månadens Favoriter: Juni

Här kommer det jag älskat under juni månad! Några av produkterna har jag dock älskar under en längre tid, men inte tänkt på att skriva om. :)
 
Batiste Dry Schampoo Clean & Classic Original

Batistes torrschampon är mina favoriter; vissa andra känner man sig bara äckligare av, men Batistes gör det alltid rätt! Håret blir fräscht och luftigt, och luktar gott. Originaldoften som jag har för stunden luktar egentligen inget speciellt, bara fräscht. Man kan även bygga upp volym med dem. De här torrschampona har jag älskat länge, men inte tänkt på att visa upp här förrän nu.
 
Urban Decay Eyeshadow Primer Potions

Ännu en produkt som jag har älskat länge: Primer Potions från Urban Decay. När jag köpte min Naked 2-palett fick jag små prov på de fyra sorterna: Original, Eden, Sin, Anti-Aging. Jag är nu tyvärr inne på min sista (dock ska nämnas att de räcker otroligt länge!), men jag tvekar inte på att jag någon gång köper om Urban Decay ögonprimers! De är superbra, och får verkligen ögonskuggan att hålla sig hur länge som helst. Efter en låång dag ser skuggorna ut nästan exakt som när man la dem. Helt otroliga ögonprimers!
 
Nivea Double Effect Eye Make-up Remover

Denna ögonsminksremover kändes till en början lika bra som vilken som helst ungefär, tills jag testade den på min vattenfasta mascara. Jag har aldrig provat någon remover som verkligen tar bort vattenfast smink ordentligt, men den här gör det jättebra! Jag blev så förvånad första gången; den löser upp mascaran på riktigt och det allra mesta försvinner. Även om lite är kvar efteråt så är det jättelätt att få bort det med sin vanliga rengöring eftersom sminket är upplöst och bara att skölja av.
 
NYX Butter Gloss Vanilla Cream Pie

Ett favoritläppglans den här månaden har definitivt varit Vanilla Cream Pie från NYX. Det är en mellanrosa, lite starkare färg som känns otroligt skön på läpparna. Det är verkligen som smör; som ett jätteskönt läppbalsam. Älskar att man slipper det jobbiga läppglans-kladdet. Stort plus för en jättegod doft, och färgen är väl pigmenterad vilket gör det mycket roligare. Dessutom sitter det på bra också. Detta har varit läppglanset jag sträckt mig efter!
 
Nivea Lip Butter Raspberry Rosé

Ännu en produkt från Nivea, detta är deras hallondoftande läppbalsam. Jag har verkligen tyckt om det här sen jag köpte det, det är djupt återfuktande och luktar gott. Man känner att det inte bara lägger sig som en hinna, utan det går in i huden ordentligt. Jag brukar använda det här på kvällen när jag går och lägger mig, och jag vaknar på morgonen med jättelena läppar!
 
Make Up Store Lip Pencil The Perfect Pink

Denna matta läppenna från Make Up Store såg jag första gången på Linda Hallbergs blogg, och det var också då jag bestämde mig för att själv köpa det. Det är en jättefin, mellanrosa färg som går att bygga upp till att bli mer färgstark. Jag har dock inte använt den för sig själv, eller över hela läppen, utan jag har lagt den här i konturerna och sedan använt läppstiftet från No7 till det. Jag har alltså använt den för att skapa skarpare konturer, snarare än för färgen (i alla fall den här månaden).
 
No7 Moisture Drench Lipstick Waterlily

Det här är läppstiftet jag har använt till pennan, och dessa två har varit en favvokombo i juni! Läppstiftet är glansigt, ljusrosa och känns knappt på läpparna. Det är återfuktande och har en väldigt lätt och luftig formula.Jag har helt enkelt bara älskat den ljusa, naturliga färgen som passar perfekt till sommaren och våren!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julias skönhetsblogg

Dagens sminkning innehåller H&Ms lip tint som du ville se. Hoppas du gillar! :)

Svar: Åh, då ska jag in och kolla! :)
BeautyBySoffy

2014-07-01 @ 16:32:25
URL: http://juliaaberglunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0