UNE-kajaler

Jag tänkte att jag skulle visa kajalerna jag köpte från UNE lite närmare idag. Jag har inte alls bra koll på UNE's sortiment och trodde att båda kajalerna var av samma sort, men tydligen är den svarta en Absolute Blacks Kohl och den bruna en Sfumato Eyes Pencil. Vet inte riktigt vad skillnaden är, men kan gissa av namnet att den svarta kanske är mer krämig och intensiv.
 
Oavsett så tycker jag att båda känns väldigt krämiga och sköna att jobba med, och färgerna är bra pigmenterade. Hållbarheten verkar bra, dock kan det kladda ner sig på undre vattenlinjen om man har lagt kajal på den övre. Men så är det ju med de flesta kajaler. Jag tycker om dem riktigt mycket, då jag tidigare mest har använt kajaler som kommit med i tidningar (och de har ju inte varit så bra direkt...). Eftersom de är så krämiga så funkar de också bra att smudga ut för en sotigare look. Jag har för mig att jag betalade 95 kr/st, och det tycker jag de är värda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0