Wet n Wild Comfort Zone Palette

Wet n Wild Eye Shadow Palette Comfort Zone, 89 kr

Idag tänkte jag visa min nya Wet n Wild-palett, Comfort Zone, som var lite av ett impulsköp faktiskt. Hade dock spanat in den innan och tänkt att "den vill jag ha!" :) Tycker priset är superbra i förhållande till kvaliteten, av vad jag har provat än så länge i alla fall. Den kostar bara 89 kr och de flesta skuggorna är väldigt bra pigmenterade. 
 
Den ena sidan av paletten är mer naturlig och kanske mer inom ens "comfort zone", medan den högra sidan har mörkare, lite mer "outside the comfort zone"-färger. Tycker det är ett kul koncept som får en att utmana sig lite mer med färger, samtidigt som man även kan hålla ögonmakeupen lite mer naturlig.
 
Här ser ni den vänstra sidan av paletten, den lite mer neutrala:
Highlightfärgen är inte jättepigmenterad, men är superfin att ha på brynbenet, och den rosa förvånade mig! Den är lite mer åt kopparguld-hållet än vad jag hade trott, och den är väldigt pigmenterad som ni kan se. Den bruna är också superfin (särskilt ihop med den rosa), och den mörkaste längst ner passar perfekt till att bara ge mer definition och djup till sminkningen.
 
Den mer dramatiska och utmanande sidan av paletten kan ni se här:
Den här sidan gissar jag kommer bli använd lite mindre än den andra, men jag tycker ändå det är kul att ha sådana här färger som man liksom måste utmana sig lite med. Den gröna är jättehärlig, och jag kan tänka mig att den är snygg till den djupt bruna på andra sidan paletten. Den svarta färgen har lite gröngult skimmer i sig vilket gör att den passar bra tillsammans med den ljusgröna färgen. Färgen längst ner är så himla häftig att den får en egen swatch!
 
Alltså, WOW! I paletten ser den blå ut, men när man väl swatchar den blir den liksom mer röd! Den får typ röda kanter, med blått innehåll, haha. Väldigt speciell färg, kan kanske bli lite svår att matcha men jag måste definitivt använda den! Riktigt häftig färg, verkligen.
 
Även fast det kanske inte var nödvändigt med mer ögonskuggor för mig så är jag nöjd med paletten, jag tror jag kommer få användning av den. Färgerna känns krämiga och pigmenterade, jag är väldigt nöjd! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0