Recension: WEN Sweet Almond Mint Cleansing Conditioner

299 kr för originalprodukten
 
Denna multi-produkt fick jag med i majs Glossybox, och självklart blev jag nyfiken på den! När jag läste om den stod det att den skulle ersätta både schampo, balsam, inpackning och styling. Dessutom är originalet ganska dyrt. Så jag provade glatt och tyckte först det verkade som en kul produkt... men insåg sen att den gjorde mitt hår mer fett än rent. 
 
Användning: När håret är blött ska man applicera produkten i hårbotten och massera i 1-3 minuter. Sedan ska man kamma igenom håret (oops! gjorde inte jag...) och lämna produkten i håret i 3-5 minuter. Sedan ska man kamma håret igen och skölja ur, sedan kan man om man vill lämna i en del. Det gjorde aldrig jag, håret blev så mjukt ändå.
 
Doft: En väldigt annorlunda doft att ha på hårprodukter. Den luktar nästan tandkräm, alltså väldigt mintigt och fräscht. Även fast jag inte är van att ha tandkrämslukt i håret så stördes jag inte av det, utan det kändes bara friskt och fräscht. 
 
Känsla: Känslan när man applicerade produkten gillade jag inte riktigt. Den här produkten innehåller inte något sulfat och därför blir det inget lödder, precis som med serien från TBS. Som jag har sagt tidigare så i princip måste jag ha lödder, annars känns det inte som att håret blir ordentligt rent! Nu kändes det mest som att "gelen" rann igenom håret på nåt konstigt sätt, som att man inte fick in det i håret riktigt.
 
Resultat: Resultatet är verkligen en blandning av positivt och negativt. Det positiva är att håret blir mjukt och verkligen suuuperlätt att reda ut. I vanliga fall, med vilket schampo och balsam som helst, så måste man ju ta i lite för att få bort tovor när man borstar håret, oavsett om det är blött eller torrt. Men med det här är det bara att dra borsten rakt igenom håret, det finns liksom inga tovor! Helt otroligt, har aldrig varit med om det förut! Kanske är det för att detta är inpackning också, men det har inte blivit så här lättutrett när jag har använt andra inpackningar heller. 
 
Om vi ska komma till det dåliga så är det att håret blir fett så himla fort. I början tänkte jag inte så mycket för det, men så var det en gång för nån vecka sen som jag upplevde håret fett och äckligt redan på kvällen, då jag hade duschat det samma morgon! Usch! Det ska ju vara schampo i den här hårprodukten också, och då ska det inte kännas fett efter en halv dag. Jag tror att det beror på att det är balsam i också.
 
Sammanfattning: Visserligen kammade inte jag igenom håret medan produkten satt i, men det spelade nog inte så stor roll. Mitt hår blev väldigt lent ändå, och att kamma håret kan väl inte ha haft så mycket med den feta känslan att göra? Själv tycker jag det är en ganska dum idé att sätta ihop flera produkter i en, i alla fall i det här fallet, det känns mest som ett försäljningsknep. Nu får man ju balsam och inpackning även i hårbotten och det leder till att håret blir fett fortare. Dessutom tjänar man ingen tid på att ha allt-i-ett när man ändå ska massera i flera minuter, och lämna det i håret i 3-5 minuter. Det tar ju bara längre tid! Dock sparar man lite plats i badrummet, men det spelar inte mig så stor roll. 
 
Älskar att mitt hår blir så lätt att reda ut, men tyvärr väger fetheten över. Det är viktigare att ha rent hår än att håret är lätt att reda ut, åtminstone för mig, så det blir inte så högt poäng. Jag kommer nog använda den här bara i topparna i fortsättningen, jag vill inte ha den i hårbotten längre, jag har faktiskt undvikit den här produkten ett tag på grund av den feta känslan. Men om du vill slösa lite pengar och aldrig blir fet i hårbotten kanske denna kan funka för dig. ;)
 
2 av 5 poäng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0