E.l.f. Studio Matte Lip Color

Sist ut att visas ur Elf-beställningen är Studio Matte Lip Color i färgen Tea Rose. Gud vad lång tid det tog att gå igenom allt, haha! Detta är i alla fall som en blandning mellan läppenna och läppstift, eller läppstift i pennform kanske man skulle kunna säga. Det kommer i en smidig twist-up-hylsa och är lätt att applicera. Dock lossnade själva stiftet redan vid första användningen för mig, vilket jag är väldigt besviken på! Jag ska försöka få någon slags ersättning, men jag tyckte det var riktigt dåligt att den lossnade direkt. Den funkar att använda fortfarande i alla fall, men det är klart att det blir lite krångligare.
 
Här ser ni färgen; den är liksom rosa fast lite åt det lila/mauviga hållet. Jag tycker det är väldigt snyggt, fast ibland får jag för mig att det ser ut som leverpastej på läpparna och blir lite osäker på den, men det är en snygg färg! Ni kan se den i en sminkning häär. Det häftigaste med det här läppstiftet tycker jag är att det blir matt på läpparna, men inte alls så där torrt och obehagligt som det lätt brukar bli av matta produkter. Det känns som att man har ett vanligt krämigt läppstigt på läpparna, men efter några timmar är det klart att det torkar lite (som vilken läpprodukt som helst).
 
Vad jag tror att många inte vet om den här produkten (som inte jag heller visste när jag beställde) är att det ingår en liten vässare längst bak på pennan, i det lilla färgade locket. Då kan man vässa till pennan om den börjar bli för trubbig, smart tycker jag! Jag är trots trasigheten nöjd med den här produkten, och funderar faktiskt på att beställa fler färger någon annan gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0