Recension: L'Oreal Paris Youth Code Luminizer Serum

Jag vet att serum är riktade mot lite äldre pesoner än mig, men jag såg i början av sommaren i Cosmopolitan att L'Oreal Paris gav Youth Code Luminizer Serum till testintresserade människor (mot att den som testade gav dem en liten recension). Jag köpte tidningen ganska långt efter att den hade kommit ut i affärerna, och tänkte att jag inte hade en chans att få ett serum eftersom det var först till kvarn som gällde. Jag skickade iväg ett mejl ändå, och jag fick faktiskt ett serum hemskickat!
 
Ett serum använder man alltså efter rengöringen, men innan fuktkrämen. Det ska återfukta ännu lite mer än vad den vanliga fuktkrämen gör, och ge hyn det där lilla extra. Just Youth Code Luminizer ska reducera missfärgningar och göra huden jämnare, och jag antar att det inte bara är tll för de som börjat få rynkor. Dock kan jag känna att det inte är så nödvändigt för yngre människor, eftersom man oftast redan har en ganska jämn hudton.
 
Serumet kändes skönt återfuktande, och precis som det lovar så tycker jag inte att det gjorde huden fet. Det kändes ungefär lika fett som en vanlig hudkräm. Innan jag började fundera så mycket på om det verkligen gjorde några förändringar, så tyckte jag att det var bra. Tyvärr skrev jag också det i recensionen man skickade till företaget. Jag hade inte hunnit testa tillräckligt länge. Senare insåg jag att det faktiskt inte gjorde något speciellt med min hy. Det var väl helt enkelt en okej produkt att använda, men jag kände inte att jag fick något extra. Visserligen går min hud i perioder just nu; ibland har jag fin hy och ibland är den inte rolig alls. Men ändå kände jag inte att serumet tillförde något, inte något jag skulle betala för i alla fall. Det var dock väldigt drygt, jag tappade kollen lite, men jag använde det säkert i minst fyra-fem månader.
 
Flaskan är bra på så sätt att den är hygienisk, med pumpen, men den gick sönder efter att jag hade rest runt lite med den. Pumpen, som man vrider på för att den ska öppnas, blev helt knäpp och jag blev tvungen att vrida åt alla möjliga håll för att få upp den. Och som ni ser på bilden så åkte en del av det silvriga bort från pumpen.
 
Youth Code Luminizer Serum är nog en okej produkt för lite äldre personer, men jag själv skulle inte lägga ner pengar på den eftersom att jag inte märkte någon direkt skillnad på min hy efter att jag använt det. Jag skulle inte rekommendera den till någon i min ålder. Den får ändå 1,5 poäng eftersom jag tror att den kan passa kvinnor som har börjat få åldertecken.
 
1,5 av 5 poäng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0