Recension: Lypsyl Skincare Hand Cream

 
Nu har jag testat Lypsyl Skincare Hand Cream i ett par veckor. I början tyckte jag inte att den var särskilt bra, den kändes för tunn för att ha på vintern, och jag började känna mig torr om händerna på dagarna. Om det berodde på att det blev kallare ute eller på att jag bytte handkräm är jag inte säker på. Troligtvis var det att det blev kallare ute, eftersom mina händer någon vecka senare inte kändes torra alls längre. Krämen känns ganska tunn, och är kanske egentligen mer anpassad för vår och sommar. Man får som en oljig känsla på händerna som sitter kvar en stund, dock inte jättelänge. Jag tycker inte att det känns så obehagligt med oljiga handkrämer, och tycker att detta är helt okej. Lukten tycker jag mycket om, den doftar svagt av babyservetter. 
 
Om jag skulle rekommendera Lypsyls handkräm beror lite på. Om du tycker att det är okej med lite oljiga krämer, skulle jag kunna rekommendera den till våren, sommaren och möjligtvis början av hösten. För mig står den inte högst upp på önskelistan direkt, och jag får se om jag kommer fortsätta att köpa den.
 
       3 av 5 poäng
 
Pris: ca 21 kr (Finns bl.a. på Ica Maxi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0