Diskret sotning

Hej, och förlåt för jättedålig uppdatering! Hade helt enkelt inte någon inspiration, men nu är jag tillbaka och ska försöka blogga oftare. :) Igår kom jag på att jag hade några fina ögonskuggor från tidningen SOLO som jag hade sparat. Jag hade alltså tänkt att jag skulle spara dem tills mina andra var slut (vilket inte kommer hända, eftersom de är typ 100 st). Så jag bestämde mig för att prova dem! Och det vart jättesnyggt! (Dock var de lite ljusa kanske.) Nu syns det inte så tydligt på bilderna, men de ger ögat ett djup. Jag gillar att det bruna gör det diskret, så man kan använda det till vardags. Det enda man behöver är en ljus och en lite mörkare skugga (+kajal och mascara såklart). Mina skuggor ser ut så här i burkarna:
 
 
Såhär gör du:
 
1. Grunda gärna med en ögonskuggeprimer om du har någon. Annars kan du, precis som jag, ta lite concealer på ögonlocket.
 
2. Använd en pensel och lägg den ljusa skuggan över hela ögonlocket (och upp till ögonbrynet om du vill).
 
3. Ta den mörkare skuggan och lägg den på yttre halvan av ögonlocket, och sota inåt. Sota in den i globlinjen också (vecket där ögat "slutar"). Glöm inte att sota ihop den ljusa skuggan med den mörka, så det inte blir några kanter!
 
4. Lägg sedan lite av den mörka skuggan under ögat.
 
5. Dags för kajalen! Jag tog en brun kajal, eftersom jag ville ha det så naturligt som möjligt. Om du vill ha en lite starkare sminkning kan du ta en svart. Måla längs hela fransraden, och lite under ögat.
 
6. Till sist sick-sackar du mascaran från rötterna. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0