Recension: Nivea Essential Care

Nu kommer en liten recension av Niveas läppsyl Essential Care. Det var ett tag sen det tog slut, så jag ska bara sammanfatta litegrann vad jag tyckte om det, det jag kommer ihåg.
 
Som de flesta andra vårdande läpprodukter, så ska det här läppsylet mjuka upp läpparna och skydda dem mot uttorkning. Det innehåller bland annat de uppmjukande ingredienserna jojobaolja och sheasmör.
 
I början hade jag läppsylet mycket i min jackficka, och jag vet inte om det var därför, men efter kanske några veckor så började det mosa sig. Det liksom gick sönder när man använde det. Om man tryckte för hårt så spred det ut sig över kanterna, och hylsan blev kladdig. Jag tyckte det blev jobbigt att använda dagtid, så jag började använda det på kvällarna istället, då det ändå inte spelar någon roll om det kommer utanför läpparna.
 
Det var en bra produkt redan innan jag började använda det under natten, men nu upptäckte jag också hur vårdande det var att ha över natten. Jag vaknade upp med lena läppar på morgonen.
 
Konsistensen är ganska fet och kladdig, med det är också det som gör läpparna sådär otroligt mjuka. Jag tyckte om det här läppsylet så mycket att jag tog slut på sista lilla kladdet längst ner i hylsan, och blev nästan lite ledsen när det tog slut.
 
Som sammanfattning är Nivea Essential Care ett väldigt bra läppsyl, som gör läpparna skönt mjuka. Det enda som gör att det inte blir toppbetyg är att det mosade sig, och att jag inte riktigt kommer ihåg exakt hur det kändes eftersom jag provade det för ganska länge sen.
 
4 av 5 poäng
 
Finns att köpa i de flesta affärer. Är osäker på priset, men det ligger nog på mellan
30-40 kr.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det verkar ganska bra, i alla fall till natten :)

Svar: Ja, det är den! :) Hade funkat att ta med sig också om den inte hade varit så kladdig. :/
BeautyBySoffy

2013-01-06 @ 16:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0