Dagens look: Intensiv festsminkning

 
Lekte runt lite med smink tidigare idag, och såhär blev resultatet! Det tog mig ungefär en och en halv timme att göra allt supernoga, men det kan det vara värt ibland. :)
 
Jag använde en massa e.l.f.-smink för att jag ska kunna recensera det på deras hemsida sen, ifall ni undrar över "innehållsförteckningen". ;)

Även fast det tog lång tid så är det inte så himla svårt. Ögonen gjorde jag såhär:
 
  1. Det allra första jag gjorde var att fylla i ögonbrynen litegrann.
  2. Sedan lägger du en ljus skugga över hela ögonlocket, jag använde först en vit och sedan en ljusgrå.
  3. Nästa steg är att lägga en mörkare färg, t.ex. mörkgrå, i globlinjen och sudda ner den längs kanten av ögat mot översta fransraden, så det bildas som ett "V". Glöm inte att sudda här med en annan, gärna fluffig, borste så det inte blir några jätteskarpa kanter!
  4. Efter det kan du lägga lite mörk skugga under ögat, en ljus i ögonvrån och under brynet.
  5. Det sista du gör är att lägga en eyeliner och mascara och sen är det klart!
Håll gärna läpparna naturliga, annars kan det lätt se för mycket ut.
 
Jag har använt:
 
Ansikte: Exuviance Skin Caring Foundation SPF 15 
 
Ögon: e.l.f. Eyebrow Kit
         Wet n wild Coverall Stick (som ögonskuggsprimer)
         e.l.f. Brightening Eye Color Drama
         e.l.f. Shimmer Eyeliner Pencil
         e.l.f. Liquid Eyeliner
         MaxFactor False Lash Effect Waterproof Mascara
 
Läppar: Deborah Milano SPF 15 i färgen "1"
 
Verktyg: e.l.f. Stipple Brush
             e.l.f. Professional Eye Shadow Brush
             Lindex Eyeshadow
             Yves Rocher Platt Ögonskuggspensel
 
 
 

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Fint :}

Svar: Tack så mycket! :)
BeautyBySoffy

2013-07-02 @ 20:39:20
URL: http://www.brownsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0