Pensel-setet!

Än har jag inte provat borstarna och penslarna jag fick av syrran, men jag tänkte visa er vad jag har tänkt att använda alla olika till. Sen när jag har provat dem kommer jag säkert berätta vad jag tyckte!
 
Jag går igenom dom från vänster!
 
Den fluffigaste borsten ska jag, när jag inte använder min speciella akne-serie, använda till puder. Älskar nämligen att ha stora borstar till det, det blir ett jämnare resultat och går fortare!
 
Nästa borste är lite plattare, men är också stor. Den får bli till rouge!
 
Borsten efter det är en angeled brush (alltså snedskuren), något som jag inte har sen tidigare, men har velat ha! Så denna kommer bli använd till countouring och bronzing.
 
Sedan kommer en pensel som är platt och ganska liten. Eftersom jag precis köpt en stipple brush från e.l.f. till foundation (som förövrigt matchar dessa!) så blir nog den här bra till concealer.
 
Nu kommer vi till "ögonborstarna", och den första verkar vara som en smudging brush. Den skulle kunna fungera till att sota ut skuggorna i varandra, men den är ganska hård så jag kommer nog använda den till att lägga mörka färger i globlinjen.
 
Den platta, stora ögonskuggspenseln kommer mest användas till ljusa skuggor, basen jag lägger över hela ögonlocket.
 
Den mindre tänkte jag använda till färgen jag vill ha i ytterkanten av ögat, mot globlinjen och kanske även under ögat. Jag gillar att ha olika borstar för mörka och ljusa färger, och man brukar ju oftast ha lite mörkare färger på dessa ställen, så denna får bli för mer mörka färger alltså.
 
Efter det kommer en liten, liten, smal pensel som kommer bli super till cake eyeliner!
 
Den näst sista är en snedskuren pensel som är perfekt till att fylla i ögonbrynen med. Har ingen sån här, och den kan nog också användas till eyeliner för att få en skarpare vinge.
 
Den sista är en blandning mellan en borste till ögonbrynen (super, har ingen annan!) och en frans-seprarerare, tror jag. Det är bra om mascaran klumpar!
 
Gissa om jag är glad över det här setet!? Kommer användas flitigt, det lovar jag!

Kommentarer
Postat av: Mariie

Sv;
Visst gör dem! Det bästa är ändå att det var super enkelt att måla såna naglar! :)

Precis :). Jag tycker det ser jätteläskigt ut när man har tagit bort nagellack och ens naglar ser helt torra ut xD

2013-07-11 @ 18:59:33
URL: http://mmaolii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0