Budgetalternativ till OPI Liquid Sand

OPI Liquid Sand
Pris: ca 150 kr
 
Jag har tänkt att starta ett litet "tema" här på bloggen, med budgetalternativ till dyra produkter. Den här gången blir det förslag på strukturlack som liknar OPI's Liquid Sand-lack, och på onsdag kommer en till del.
 
De här strukturlacken, Liquid Sand-liknande, lägger sig alltså som matt glittrande "småkorn" på nageln, det blir liksom sockrigt. Det är svårt att beskriva, men jag ska visa er bilder!
 
 
Själv var jag sååå nära att köpa Pussy Galore, det ljusrosa. Gaah vad snyggt det är!
 
 
 
Såhär visar OPI på sin Facebook-sida att det ska se ut:
 
 
 
Tyvärr kostar de ju 150 kr, så det känns ganska dyrt. Jag tänker istället satsa på något av de billigare alternativen:
 
 
 
 
IsaDora Sugar Crush Nails
Pris: 79 kr
 

I IsaDoras kollektion finns det 10 olika nyanser, det här är bara några av dem, och de ska hålla i upp till 7 dagar. Det låter lovande! Egentligen var ju jag sugen på ett ljusrosa, men i IsaDoras kollektion tycker jag att Ocean Crush sticker ut mer, den ser jättesnygg ut! Den får till sin ära en egen bild:
 
IsaDora Sugar Crush Nails, 128 Ocean Crush
Såå snyggt! Tror faktiskt jag kommer köpa den här, ganska snart. Priset är ju mycket bättre än OPI's i alla fall!
 
 
Depend Rough Sparkle
Pris: 39 kr
 
Depend har också härmat OPI's struktur/sand-lack, och deras heter Rough Sparkle. De här färgerna lockar mig inte lika mycket som IsaDoras eller OPI's, men jag tycker det gröna och lila ser riktigt snyggt ut! Dock kanske lite höstiga. 
 
Om man var gjord av pengar skulle man ju köpa minst ett lack av varje märke, och sedan jämföra. Men för mig känns det lite onödigt faktiskt, jag satsar nog på en snygg färg ur en kollektion. Det blir antagligen IsaDoras Ocean Crush för min del.
 
Är ni intresserade av något av de här lacken?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0