Recension: e.l.f. Corrective Concealer

Pris: ca 25 kr
 
Den här concealern fick jag av min syster eftersom hon inte använde den. Älskar ju att prova nya produkter, så självklart gav jag den en chans! 
 
För det första älskar jag förpackningen, den är jättesnygg och ser väldigt proffsig ut även fast det är en budgetprodukt. Spegeln är alltid bra att ha, även fast jag aldrig har använt den. Penseln därmot, känns lite onödig. Den funkar inte alls att blanda ut concealern med. Det kanske inte heller är meningen, jag brukar i alla fall ta upp produkten med penseln och sedan smeta ut den med fingrarna. Det är mer hygieniskt, så det kanske var så de tänkte. Den är också jättebillig!
 
Själva concealern är helt okej. Den är ganska hård men krämig, och känns lagom tjock att smeta ut. Det tråkiga är att den inte täcker så mycket. Den jämnar ut huden litegrann, men finnar och ytliga blodkärl försvinner liksom inte under den. Jag gillar mycket mer när det är hög täckningsgrad.
 
Det finns en annan variant som är mer till för att täcka, denna jag har är mer för att ljusa och neutralisera, men i det måste det väl ändå ingå att täcka lite mer för att få ansiktet i en neutral färg?
 
Så jag tycker att det är en helt okej concealer, men verkligen inte nåt storslaget. Om man gillar att ha det naturligt och bara jämna ut utan att riktigt täcka, så kan den här vara bra. Dock känns det som en concealer är till för att just täcka, men det kanske inte denna är? Och i så fall kan produkten vara jättebra, det är bara det att jag själv vill ha en mer högtäckande concealer. Så därför får inte den här så högt betyg, men den är inte dålig.
 
 
 
3 av 5 poäng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0