Inköp Lush!

Kom på att jag glömde visa er vad jag köpte och fick (!) när  jag var på Lush senast. Jag köpte ett par grejer till en kompis, men dom kan jag ju inte visa såklart. Sen köpte jag en läppskrubb och en schampokaka till mig själv. Eftersom jag handlade för över 300 kr så fick jag en goodiebag med samma värde. Jättenajs! Den innehöll två tvålar, en shower gel, en badbomb som min kompis fick och ett lip tint. Dessutom fick jag ett prov på ett balsam. Jag är jättenöjd med mitt köp! :D
 
Lite info om de olika produkterna:
 
1. ??? 
Jag känner mig inte så påläst just nu, vet faktiskt inte vilken tvål det här är. Kastade bort lappen jag fick med, dum som jag var. I vilket fall som helst så luktar den jättegott och fräscht! Har inte provat den än, men om den är nåt speciellt så kanske jag skriver mer om den i ett eget inlägg.
 
2. Happy Hippy Showergel 55kr/100g 
Åhh, älskar doften av den här!! Den luktar som en blandning mellan citrusfrukt och godis, mums! Den kan användas som både shower gel och schampo, och innehåller en massa grapefrukt. Finns också i större storlekar.
 
3. Bubblegum Lip Scrub 89kr/25g 
Ännu en åhh-produkt! Gud vad gott den luktar; den luktar verkligen bubbelgum. Innehåller socker och jojobaolja. Och det bästa av allt: den är ätbar! Love it!
 
4. Figs And Leaves Soap 49kr/100g 
Är nästan helt säker på att detta är Figs And Leaves-tvålen. Den är återfuktande och även lite skrubbande eftersom den innehåller små frön. Denna använder jag till händerna, och den känns fräsch och bra. (Tvålen på bilden är bara halva av det jag fick, har delat upp dom.)
 
5. Veganese Hair Conditioner 69kr/100g 
Ska göra håret mindre statiskt och mer lätthanterligt. Det ska heller inte tynga ner det, och man ska få glans. Har inte provat det än, tjejen i Lush-affären sa att det passade bra med min schampokaka så jag väntar tills jag börjar med den. Balsamet är veganiskt också, det låter bra. Finns i flera storlekar.
 
6. Latte Lip Tint 99kr/10g 
Den här läppfärgen luktar såå gott! Gillar egentligen inte kaffe men det här luktar supergott. Det ger en fin bronzig färg men det återfuktar inte, som det står att det ska göra. Jag hade det på mig idag, men mina läppar blev bara torrare. :( Det här kommer jag nog använda en del, men med läppsyl under.
 
7. Jumping Juniper Schampokaka 89kr/55g 
För alla som inte vet vad en schampokaka är, så är det som ett vanligt schampo fast i fast form. Det räcker lika länge som ungefär 3 schampoflaskor. Just det här schampot är bra för fett hår, och ska lugna hårbotten och ge glans. Jag ser jättemycket framemot att pröva det här!
 
Det här var alltså vad jag köpte och fick, och jag kommer säkert berätta mer om åtminstone några av grejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0