Parfymfavoriter Höst/Vinter 2013

När det är höst och vinter så byter jag gärna dofterna till lite tyngre och "vintrigare", för att det känns bäst så helt enkelt. Dock är det klart att jag ibland kan använda en somrig parfym mitt i vintern, men oftast har jag mina särskilda höst-och vinterparfymer. Tänkte visa min favoriter just nu (kan ändras snabbt) och försöka beskriva dom också. De kommer inte i någon särskild ordning, utan jag gillar alla:
 
Escada Cherry In The Air

Jag erkänner; det här är Escadas sommardoft... Men jag tycker faktiskt den har ett djup i sig, den är liksom lite tyngre även fast den doftar bär, så jag tycker den funkar även när det är kallare ute. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men den luktar helt fantastiskt och är en sån där doft som jag har svårt att hålla mig undan från, haha! Har skrivit flera inlägg om den här, men det blir ju ofta så med sakerna man gillar mest.
 
Laila Bagge Rock Romance

Något otippad doft för mig, fick den i present och jag tror nog inte jag skulle valt den själv men jag älskar den! Den luktar verkligen otroligt gott och lite mer moget än många andra parfymer. Den är också lite tyngre och nästan lite bärig, så den passar perfa nu!
 
Ralph Lauren Cool

Den här parfymen fick jag av en kompis, och samma sak med den här: jag hade nog inte gått och köpt den själv men nu tycker jag verkligen om den! Den är inte alls den typen av parfym jag brukar använda, inte sådär söt och tjejig utan snarare lite unisex. Inte maskulin, men man känner sig inte som den där typiska tjejiga tjejen när man bär den. Jag gillar den känslan ibland, och även fast den är mer fräsch än söt så har den lite sött i sig.
 
Puma Flowing

Den här doften är riktigt svår att beskriva, men ni kanske förstår om jag säger att den inte är jättefrisk som en sommarparfym utan lite mer instängd (fast på ett bra sätt såklart!)? Den är ganska söt, fast inte på det typiska sättet. Den här parfymen har blivit lite bortglömd ett tag, men nu har jag kommit på hur gott den luktar och börjat använda den mer. Det brukar bli så med parfymer för mig. ;)
 
Har ni några favoritparfymer nu på hösten/vintern?

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Cherry in the air är såå god :D

Svar: Verkligen! Kan knappt låta bli den ;)
BeautyBySoffy

2013-11-24 @ 20:46:17
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Mima

Pumas dofter är prima! :)

Svar: Ja, de är inte sådär typiskt söta utan mer fräscha. Har bara en, men den gillar jag ju som sagt! :)
BeautyBySoffy

2013-12-17 @ 21:51:44
URL: http://mimedus.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0