Favorit: Wet n Wild Blusher Pearlescent Pink

En favorit hos mig som jag verkligen kan tipsa er om är Wet n Wilds rouge i färgen Pearlescent Pink! Det är ett såå fint rouge som passar året om skulle jag vilja säga. Färgen är lite mellanrosa med guldaktigt skimmer i. Och bli inte skrämda av skimret; själv blir jag ganska lätt glansig men jag tycker att det här rouget är superfint ändå, man får liksom lite naturlig glow men ingen jobbig glans. Det är enkelt att applicera och det är riktigt bra pigmenterat, så det har blivit ett rouge jag sträcker mig efter och kan använda en massa gånger i rad. 
 
Mönstret i rouget är ju också ett extra litet plus, jättefint! Dock kan jag störa mig lite på att man fick med en liten smal, platt borste (inte med på bilderna) som möjligtvis passar till bronzer men verkligen inte till rouge. Varför kan de inte bara strunta i de där onödiga borstarna och antingen stoppa i mer produkt eller förminska förpackningen istället? 
 
Förutom den onödiga borsten så älskar jag detta rouge! Jag vet inte vad det är, men färgen är liksom perfekt. Tycker det är ett superfint rouge som passar utmärkt till vardags (och även till finare tillfällen såklart), och dessutom är det billigt. Jag har inte så mycket koll på Wet n Wilds andra rougefärger, men nu blev jag nästan lite nyfiken på dem. Färgen jag har är ganska populär, några andra har jag inte hört så mycket om.
 
Har ni provat Wet n Wilds rouge? Har ni också Pearlescent Pink eller någon annan färg?
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har det där rouget. Det är så jäkla pigmenterat. Lyckas alltid ta för mycket.

Svar: Haha, ja det är väldigt pigmenterat men tar man lagom blir det jättesnyggt! :)
BeautyBySoffy

2014-04-26 @ 11:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0