Månadens Favoriter: April

Nu kommer månadens favoriter för april månad! Jag kollade just igenom, och jag trodde verkligen jag hade gjort fler än ett sådant inlägg, men nej...? Anledningen till varför de här inte kommer komma så ofta är att jag bara vill visa det som verkligen varit favoriter, jag vill inte ta nåt bara för att om ni förstår.
Strunt samma, det jag älskat den här månaden är:
 
Victoria's Secret Fragrance Mist Sheer Love

Särskilt i början av månaden använde jag den här, tror jag använde den mer än en vecka i streck och det är mycket för mig! Älskar att använda lite lättare, fräschare dofter nu när våren verkligen börjar komma på riktigt! Den här luktar White Cotton & Pink Lily, och den är söt och superfräsch! Dessutom gillar jag att kunna spruta på flera sprut lite då och då som man kan göra med mistar, och jag tycker faktiskt den här håller ganska bra.
 
EOS Lip Balm Honeysuckle Honeydue

Fick det här i julklapp, och jag har redan skrivit om det i ett inlägg här. Där skrev jag att det nog skulle bli ett sånt läppbalsam jag tar med mig överallt, och det har det blivit! Det återfuktar inte på djupet, men det mjukgör jättebra och gör läpparna superlena, och torkar verkligen inte ut som vissa produkter faktiskt gör. Det är ganska klumpigt egentligen, men har man stora fickor är det jättesmidigt att ha med det här och bara stryka på när man behöver det. 
 
Wet n Wild Blusher Pearlescent Pink

Detta har verkligen blivit mitt go-to blush! Förmodligen även innan april började, men det var typ nu jag kom på att jag faktiskt har använt det sjukt mycket den senaste tiden. Färgen är mellanrosa med skimmer/lite glitter i sig, en superfin, nästan lite korallaktig rosa rouge! Det är jättebra pigmenterat, och går snabbt att applicera. Har jag inte bestämt att använda ett särskilt rouge eller har bråttom, så tar jag det här. Swatches finns här.
 
Urban Decay Naked Palette 2

Är någon förvånad? Inte jag i alla fall, självklart skulle min Urban Decay-palett bli en storfavorit! Den är såå bra pigmenterad, speciellt den svarta skuggan Blackout, herregud vad svart den är! Den matta, hudfärgade Foxy, och den matta kalla chokladbruna Tease har blivit vardagsfavoriter. Typiska sådana jag tar fram om jag vill ha ögonskugga men inte riktigt vet vad. Alla färger är jättefina och användbara, och man kan göra både sminkningar åt det bruna, guldiga, silvriga och lila-aktiga hållet. Borstarna som kommer med är också riktigt bra. Helt fantastiskt palett som är värd varenda krona!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0