Maybelline The Stripped Nudes Collection

Maybelline har lanserat sin nya kollektion The Stripped Nudes, har ni sett den? Den består av mycket nude och en del glitter, fint tycker jag! Det behöver inte vara en massa ryschpysch, utan ibland är det enkla det bästa. Och nude är ju verkligen simpelt, men ooh så snyggt. 
 
Nagellacken som ingår i kollektionen är, från vänster, Bare It All, In Your Flesh, Bronze Me Up och Undress To Impress. Själv tycker jag det mörkare nude-lacket och det guldglittriga är snyggast, men det är inget jag känner att jag direkt måste ha. Dock borde jag kanske skaffa mig ett snyggt nude-lack snart... ;) Har börjat gilla nude mer nu, så kollektionen kom ju ganska perfekt!
 
De två läppstiften i kollektionen är Soultry Sand och Tantalizing Sand. Först var jag lite sugen på att skaffa mig den ljusaste färgen, men jag har läst på flera ställen att det ser ut som man har idomin på läpparna och så vill i alla fall inte jag se ut... Den mörkare ser väldigt orange ut på denna bild, men på "riktiga" bilder ser  den mer lagom nude ut, så kanske blir det den jag satsar på istället. Vill gärna ha ett nytt nude-läppstift som verkligen passar mig så ska leta upp dessa!
 
Jag tycker kollektionen, trots att den inte är så speciell, är väldigt fin och tror att nude går hem hos de flesta. Ärligt talat är det nog smartare att satsa på en kollektion som passar många än att göra något extremt.
Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0