E.l.f. Contouring Blush & Bronzer

En produkt jag har gillat väldigt mycket i sommar är Elf Contouring Blush & Bronzer i färgen St. Lucia. Ni har säkert hört talas om den, just den här färgen är väldigt populär. Det jag gillar mest i den här lilla paletten är bronzern: det har verkligen varit en perfekt sommarbronzer! Jag har använt en fluffig, snedskuren borste och applicerat bronzern strax under mina kindben, uppe vid tinningarna, under käkbenet och lite under läppen. Färgen är ganska mörk och har lite skimmer i sig (inte särskilt mycket dock), och den framhäver verkligen kindben och läppar, och får en att se fint sommarsolbränd ut.
 
Här ser ni swatches på rouget och bronzern. Som ni ser är bronzern väldigt pigmenterad, medan rouget inte har riktigt lika mycket färg. Av någon anledning märks inte rouget av så mycket när man har applicerat det (enligt mig), så det är ingen storfavorit även om färgen är väldigt fin. Bronzern är stjärnan för mig!
 
Behöver ni nytt rouge och bronzer, eller bara en ny bronzer, tycker jag denna palett är värd att spana in! Den kostar bara cirka 40 kr, och är faktiskt lite av en dupe för NARS Blush and Bronzer Duo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0