Laga trasiga ögonskuggor!

Visste ni att man kan laga trasiga puderprodukter? Det är faktiskt jättelätt! Jag gjorde det för första gången häromdagen när jag lagade min trasiga Maybelline-skugga.
 
Det ni ser på bilden ovan är hur ögonskuggan såg ut när den hade gått sönder, i två stora delar. Det är så himla sorgligt när sånt här händer, men det var tur att det inte var någon dyr lyxögonskugga i alla fall!
 
Jag har inte en massa steg-för-steg-bilder, men det är superenkelt ändå. 
 
  • Det första du gör är att mosa den trasiga skuggan ännu mer, hehe. Tryck på den med till exempel baksidan av en ögonskuggsborste tills skuggan endast är ett pulver.
  • Nästa steg är att hälla på någon sorts alkohol, jag använde alsolsprit. Häll alkoholen över allt pulver och börja "gojsa" ihop allting. Försök släta ut så mycket som möjligt och låt torka i rumstemperatur i cirka en timme.
  • Nu kan du ta fram vanligt hushållspapper, lägga det mot skuggan och trycka ut den så det blir så jämnt som möjligt. Självklart kan det ju aldrig bli så jämnt som från början, men den blir i alla fall användbar igen!
  • Efter detta kan du torka bort skuggrester som hamnat på andra ställen i paletten, och sedan låter du den bara stå och torka i ett par timmar till.
Så här ser det ut när man är färdig! Skuggan är kompakt igen, och ser ut och fungerar precis som vanligt! Tycker det är så skönt när man inte behöver vara rädd att alla lösa delar ska flyga ut så fort man öppnar en palett, utan att allt faktiskt är helt igen. Som sagt var det första gången jag provade det här och trots det gick det jättebra, så prova om du har en trasig ögonskugga/puder/rouge/annat i puderform. Det är så lätt och smart! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0